Dvacet let je fakt dost

4. 02. 2019 11:35:23
Dal jsem si čas a odstup, abych nereagoval zbytečně agresivně. Přečetl jsem si blog „tři sta melounů za misionáře,” od blogerky Palkové. Možná se mi povede něco srozumitelného vyjádřit.

Pominu-li důvěřivost, kterou blogerka Palková chová k médiím, což jsem patřičně pod jejím blogem vyjádřil, zamyslím se nad některými jejími argumenty, které přednesla. Nebudu se zabývat těmi, co okopírovala například na wikipedii, dokonce bez udání zdroje. Pak bych rád zapolemizoval, jako člověk, který prošel valnou část světa a byl občas v ohrožení, které cestování pěšky, život pod širým nebem přináší.

Jeden z jejich argumentů je asi tento. Cituji:
dobře místo Izraele na který jste očividně velmi citlivý dosaďme Česko-policie zachytí Súdánce který fotografuje podmínky imigrantů v azylových domech a tvrdí že je humanitární pracovník přitom nemá dokumenty kterého ho k tomu opravňují ani povolení ke vstupu do těchto zařízení pro uprchlíky-přesto že jsme demokratická země bude zadržen-když někdo jede do Jižního Súdánu který je všeobecně považován za rizikovou zemi tak tam asi nějaký důvod bude pro tak zbytečně riskuje.-předání peněžní pomoci jde i jinak...zákony země ve které se pohybuji musím respektovat a ne diskutovat o jejich správnosti-ostatně ani u nás se nestalo, že by občan před soudem byl zproštěn viny i když soudci dokázal, že paragraf který porušil je hloupý a nesmyslný.

Mám-li být upřimný, pak onomu Súdánci rozhodně nehrozí trest dvaceti let odnětí svobody. Maximálně, jak si tak tipuji, bud e vyhoštěn, ale pravděpodobně po dlouhých průtazích, a na jeho obranu se ozve hlas minimálně pěti neziskových organizací, které vyvinou takové úsilí, že vyhoštění bude skoro nemožné.

Blogerka Palková dále uvádí ve svém blogu citaci z různých článků asi v tomto znění:
Petr Jašek je český novinář a misionář, který byl zatčen súdánskou národní bezpečnostní a zpravodajskou službou12. prosince 2015 pro doplnění výpovědi Aliho Omara Mousa Hassaba-Alla. Podle tohoto prohlášení se tedy zdá, že celkem nevinný člověk měl jen svědčit. Jinde se ale dočtete: Při jedné z cest do Súdánu překročil jeho hranice nelegálně, bez víza a mimo hraniční přechod. Úřady ho proto vinily z nelegálního překročení hranice.Na podzim roku 2016 začal v Chartúmu soudní proces, ve kterém byli Jašek a s ním dva súdánští pastoři Hassan Taour a Abdulmon Abdumawla obviněni z protistátní činnosti a špionáže. Jašek se jich měl dopustit publikováním informací, které poškozovaly obraz Súdánu v zahraničí. Zdroj: https://libusepalkova.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=697563

Vzhledem k tomu, že totalitní režimy, třeba náboženského charakteru si vždy najdou důvod, jak dát někomu dvacet let. Bývalé Československo bylo toho zářným důvodem, pak beru s jistou rezervou obvinění ze špionáže, hrozného nelegálního přechodu, peníze, které chtěl někomu pan Jašek darovat. Respektuji ateismus blogerky Palkové, leč její přístup v tomto směru považuji za mírně řečeno velmi populistický a manipulativní. Ale blogerka Palková má právo na pocit, jistého zadostiučinění, když křesťanský misionář dostane trest smrti. Ačkoliv v tomto případě vlastně Súdán byl "velkorysý" a dal panu Jaškovi jen dvacet let.

Osobně si myslím, že pokud byly nějaké peníze za pana Jaška vyplaceny, bylo to v pořádku a doufám, že kdyby se blogerka Palková nějakou nešťastnou náhodou dostala v zahraničí do problému a spravily by to peníze, nechť jsou i v tomto případě vyplaceny. A to nemohu tvrdit, že blogerka Palková patří mezi mnou oblíbené ženy.

Pochopitelně, pokud by pan Jašek, či blogerka Palková pašovali prokazatelně drogy, pak bych ani necekl, kdyby je v té kaši, co si navařili, stát nechal. Drogy jsou fakt svinstvo. Větší než misionářství, nebo nelegální překročení hranic.

Dále mne zaujal komentář přispěvatelky Moudré:
Martina Moudrá 70369 Blog Obracet kohokoliv na vlastní víru, ať už je jakákoliv, s vědomím, že konvertovaní budou zcela nepochybně ve své vlastní domovině pronásledováni, je zločin. Sobecký, drzý a sebestředný.
Musím říci, že jsem udiven, nemohu říci pobaven, takovým postojem. Samozřejmě respektuji jako demokrat právo i na takový způsob vyjádření, ale jen mi není jasný v čem spočívá sobeckost, drzost a sebestřednost misionářů, kteří v rámci své víry se zavázali šířit Evangelium, když podle svého přesvědčení konají dobro, neb vědí, že žijeme v slzavém údolí, po kterém následuje spása a život věčný. Nasazují vlastní život aby se přiblížili Kristu, který podle křesťanské víry obětoval vlastní život, aby tím vykoupil ty kdo v něj uvěří.

Ti, co v něj neuvěří nevykoupil. Tak prostá je tohle pravda a jen mi uniká, co na tom někoho rozčiluje. Možná ten požadavek, odevzdat se Bohu a hlásat jeho Slávu a Velikost. Blogerka Palková, přispěvatelka Moudrá netouží být spaseny, nic proti tomu. Nakonec i kdyby se obrátily v poslední hodině svého života z milosrdenství, nikoliv ze skutků budou spaseny. jak nás učí Církev svatá katolická.

Jak už jsem řekl, mnohdy se člověk ocitne ve světě v potížích, které nepředpokládal. Stalo se mi v Izraeli, že jsem šel po pláži a nevěda, narazil jsem na pláž, kde se koupaly zahalené ženy. Strážce na špačku na mě namířil pušku. Naštěstí jsem stačil zmizet dřív než mě zastřelil. A to podotýkám jsem na zahalené ženy zvědavý fakt nebyl.

A stejně tak jsem se ocitl ve Španělsku nedaleko nějaké tajné základny, o které jsem neměla ni tušení a naštěstí mě dva mladí lidé odtamtud dopravili do bezpečí. Měl jsem sebou pochopitelně fotoaparát a mohl jsem snadno být považován za špiona. Být tam dřív hlídka, než ta dvojice, nevím nevím. Ano misionář Jašek obrací na víru. Leč obrací jen ty, kteří chtějí být obráceni. Podobně jako obracejí na víru v České republice muslimové ty, kteří chtějí vyznat islám.

Blogerka Palková, včetně dalších blogerů jsou vůči křesťanství nekompromisní, ale to je asi jejich věc. Nehodlám ji přivádět na víru pravou, pouze se mi v tomto směru zdá být jak ona tak ti další zarputilí odpůrci, dost komičtí. Většinou se chovají jako ohrožení lidé. Taková zvláštní úzkost z toho postoje plyne. Přemýšlím, čím se cítí tak ohroženi.

Mě lidé jiného náboženství nevadí. Tedy dokud mi ho necpou násilím. Mohou mi nabídnout, já odmítnu a „jedeme dál, močálem bílým kolem černých skal.” jak praví klasik William Shakespeare ve svých Sonetech. Ale mají právo být komičtí, či úzkostní. Mimochodem, úzkost a komičnost nejsou diagnozou. Jo jo.

Autor: Jan Jílek | pondělí 4.2.2019 11:35 | karma článku: 25.45 | přečteno: 1355x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Osobní

Tereza Ledecká

IQ tykve ?

Jednou v Básnících se Štěpán Šafránek zeptal pana profesora, "Jak člověk pozná, že je blb?" Pamatujete, co mu na to odpověděl? "Chytrej člověk to nepozná nikdy, a blbci je to jedno!" Tak vám přeju, ať nikdy nedojdete poznání...

28.3.2024 v 14:15 | Karma článku: 10.14 | Přečteno: 150 |

Lucie Svobodová

Magor

Přátelé, širší rodina - každý reagoval na mé členství odlišně. Někteří na mě neustále křičeli, že jsem magor. Jiní si to pravděpodobně také mysleli, ale rozhodli se nechat si to pro sebe.

28.3.2024 v 8:59 | Karma článku: 11.43 | Přečteno: 1103 | Diskuse

Vlastík Fürst

Pravopis máš hrozný, ale piš dál!

Jaké máte vzpomínky na svá školní léta? Měli jste také svého oblíbeného učitele - učitelku? Nebo jste dokonce byli platonicky zamilovaní do vaší kantorky - kantora?

27.3.2024 v 14:30 | Karma článku: 22.16 | Přečteno: 460 | Diskuse

Tereza Ledecká

Sněžkolezkyně

My Češi jsme pověstní svými nákupními výpravami do Polska, ale věřte, že na dně Lomniczky nic nekoupíte, a ještě za to draze zaplatíte

20.3.2024 v 23:29 | Karma článku: 10.92 | Přečteno: 295 |

Jiří Kačír

Recenze hry Baldur's Gate 3 a nových pravidel D&D 5E

Baldurs Gate 3 je RPG hra postavená na pravidlech Dungeons & Dragons, konkrétně na jejich nejnovější verzi 5E. Oproti verzím 3.5 a 4.0, které se používaly někdy od roku 2000 až do teď, se ve verzi 5E provedla spousta změn.

17.3.2024 v 13:41 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 68 | Diskuse
VIP
Počet článků 1219 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 717

Terapeut, spisovatel, cestovatel, snílek Moje knihy na iDNES.cz - Knihy.iDNES.cz

Seznam rubrik

Oblíbené články

více

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...