Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Občas radost, občas mírné potíže

Měl jsem v poslední době napilno. Podstoupil jsem účast na kursu kreslení pravou hemisférou a dodělával úpravy na scénáři k filmu.

 

Kurs byl obsazený ženami od 14 do 60 let. Čtrnáctiletá byla jedna, zbytek byly dámy mezi 45 a 60. Pak já a ještě jeden muž. Oba po šedesátce. Inu, touha po vzdělávání v krásnu a umění kvete v každém věku.

Dámy byly celkem mlčenlivé, až na jednu. Největší perla z její strany byla ta: „Muži vůbec nerozumí ženám!” Neodolal jsem abych nepoznamenal, že je asi málo mužů, kteří ještě touží po tom jí rozumět. Skoro se neurazila. Jinak kurs mne bavil. Naučil jsem se základy kreslení, co jsem nakreslil, se skoro podobalo. Pár drobných chybiček se vloudilo, ale opakování je matkou moudrosti a mistrovství. 

Autoportrét.

 

Autportrét

 

Jo, musím dát pozor abych nedělal reklamu. Posledně jsem dal na iDnes informaci o knize a její ceně a už šel blog do soukromých blogů. Na svém webu mohu pochopitelně prozradit, kde jsem byl a za kolik a kdo ho vedl. 

Musel jsem také přes víkend dokončit terapeutické scény pro scénář filmu „Zranitelní” k čemuž jsem se minulý týden uvázal. Ale docela mi práce šla od ruky, něco jsem díky tomu vydělal. Za peníze se o bzvlášť dobře píše a navíc má ješitnost má své hody. Nebudu se tvářit, že mne nepotěšilo, že si na mě někdo vzpomněl a měl zájem o mou práci.

Doufám, že školní mládež, pro kterou je film určen mou práci ocení. Snad. Měl jsem požadavek, čeho by se scény měly týkat, zapojil jsem fantazii a dialogy mi šly skoro samy. Většinou si vybavím nějaké scény, vypustím hrubá slova a dialog je na světě.

Byl bych rád, aby ten film byl pokud možno pravdivý, ukázal realitu a určitý druh řešení.  A měla ta práce smysl. Myslím, že umění má svůj smysl, ale takové ty polodokumenty, sice hrané by měly poskyt ovat faktické informace, nikoliv mýty.

Je bezva, když má práce smysl a ještě ji někdo zaplatí. Pak nepotřebuji žádnou další motivaci. Víc než motivace jsou smysl a peníze. Velké cíle a velké plány mě nikdy nějak nebraly. Vzletná slova a ušlechtilé záměry nechávám jiným. Ti se zaradují, když se jim podaří vyslovit perlu, o které se bude mluvit ještě za sto let. Jako u Churchilla.

Jak jsem si tak přes víkend kreslil, uvědomil jsem si, že mne nebaví takové to dokonalé zpodobnění. Že se spokojím s těmi náčrty, náčrty, co mají trochu duši. Stejně podobně mám tohle svých písemných příspěvků. Ze slohu bych asi dostal maximálně trojku. Tedy dobře. A dobře ja k známo je docela slušný výsledek.

Tonda dnes dorazil s malířským stojanem, co mi udělal. Krásný, ještě neomalovaný, co mu zřejmě dlouho nev ydrží. Neb jsem ho musel okamžitě vyzkoušet.

 

malířský stojan

 

  

Jak už jsem řekl, Byl jsem v o víkendu na kursu kreslení pravou hemisférou. Naučil jsem se techniku kreslení, co ze mne pochopiteně nedělá mistra, ale už se cítím lépe, když umím nakreslit, co potřebuji, aby se tomu kreslenému podobalo. Hlavně jsem pochopil princip. Kreslil jsem si tam dost věcí, díky tomu, že jsem nestál dokonalost, ale o to pochopit jak na to.

Navíc, opravdu má ten způsob kreslení zvláštní účinky na mou psychiku. Kreslím, mysl se vyprazdňuje a prázdná mysl je otevřená. Pochopitelně do prázdné nádoby se dá nalít dobrý nápoj, či nechutný   nápoj, záleží na tom, kdo co ale mysli i prázdné nádoby lije.

Kurs sám o sobě byl zajímavý, měl jsem představu, co mne čeká díky tomu, že jsem si opatřil literaturu, hlavně zakladatelku disciplíny, Betty Edwards. Ale přeci jen, lepší je zažít přímo výuku. Literatura, videa jsou dobré pro další rozvoj.

Tak jsem zažil samé krásné věci. Zítra mne čeká další krásná záležitost: „Implantáty.“ Do mých stařeckých dásní zasadí zubař několik implantátů, abych mohl lépe kousat. Tedy časem, až se vhojí. Bude veselo. Inu, život občas skrývá mírné obtíže. Jo jo.

 

Autor: Jan Jílek | středa 15.11.2017 15:04 | karma článku: 10,12 | přečteno: 363x
  • Další články autora

Jan Jílek

My pony, rifle and me

Vždy, jak se napiji vody ze sklenice s citronem, uvědomím si, jak zhnuseně mi chutná voda samotná, když v těch vedrech na mě pořád povykují, „musíš pít, pít hodně v těch vedrech!”

20.6.2019 v 16:58 | Karma: 36,68 | Přečteno: 2393x | Diskuse| Osobní

Jan Jílek

Sladké je žít

Užívám si v poslední době nemocnic. Mám se tak skvěle, že mít se lépe, snad to ani nevydržím. Po operaci v únoru vše vypadalo nadějně, leč pak se tněco mírně zadrhlo, neboť nastala lokální recidiva nádoru.

26.5.2019 v 11:03 | Karma: 31,02 | Přečteno: 2054x | Diskuse| Osobní

Jan Jílek

Zbytečný pocit viny

Čas od času se na mne obrátí zoufalá matka, která má povedenou dceru, či syna. Feťačky, alkoholiky, gamblery. Ptají se jestli udělaly dobře, že svou ratolest vypakovaly z baráku.

8.5.2019 v 19:23 | Karma: 31,95 | Přečteno: 2443x | Diskuse| Osobní

Jan Jílek

Ukázka z rozepsané knihy "...a řekla jen.."

Tenhle příběh se nikdy nestal. Jen město Děčín a bývalá kavárna Grand jsou skutečné. Jakákoliv podobnost je čistě náhodná.

5.5.2019 v 11:17 | Karma: 17,42 | Přečteno: 660x | Diskuse| Osobní

Jan Jílek

Nikdo nic za nikoho neodžije

Poslouchám, jak déšť bubnuje na okna a raduji se. Mohlo by pršet celou noc, celý den, celou noc a celý den. Ano vím, že někteří by plakali nad zkaženým víkendem, leč...

26.4.2019 v 21:14 | Karma: 22,49 | Přečteno: 1139x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Rusové v noci ničili ukrajinskou infrastrukturu, znovu útočili i na Charkov

27. dubna 2024  8:05

Sledujeme online Rusko v noci na sobotu zaútočilo na energetickou strukturu Ukrajiny. Ve třech oblastech poškodili...

V Česku přibývá nakažených malárií, nemoc si lidé vozí z dovolené

27. dubna 2024  7:29

Po útlumu v době covidu-19 opět roste počet Čechů, kteří se v zahraničí nakazili malárií. Loni jich...

Izrael zaslal Hamásu reakci na postoj k ukončení války, hnutí žádalo příměří

27. dubna 2024  7:07

Palestinské hnutí Hamás uvedlo, že v sobotu dostalo od Izraele oficiální odpověď, která se týká...

Má přejít česká ekonomika na válečný režim? Doba míru je pryč, říká Pojar

27. dubna 2024

Rozstřel Britský premiér Rishi Sunak nedávno oznámil, že jeho vláda uvede zbrojní průmysl do válečného...

  • Počet článků 1219
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 718x
Terapeut, spisovatel, cestovatel, snílek

Seznam rubrik

Oblíbené články