Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Letní mozkový odpočinek

Občas se něco povede. Tím povedeným bylo včerejší představení našeho souboru „Nejlepší a nejskromnější.” Tak uvolněnou atmosféru a míru hravosti herců jsem v minulosti nezažil.

 

Bylo plno, většinou naši fandové, kteří chodí vytrvale. Přišli i kolegové a kolegyně z PN Bohnice. Sice jsem zapomněl uvést písničku, ale tím se nikdo nepotrápil, upozornili mne, za všeobecného smíchu jsem se polepšil a bylo.

Jinak jsem rád, že mne dnes ještě čeká návštěva z Katolického týdeníku. Kolega Macháně dorazí a budeme spolupracovat na dvoustraně o závislosti. Tím a večerní skupinami zřejmě pro mne skončí můj pracovní rok. Zítra zubař a uvidí se jestli mi bude dělat implantáty, či nikoliv. V každém případě celý červenec dovolená. Mám několik plánů, tedy, co mi má kolena dovolí, takový plán budu realizovat.

Bylo zajímavé sledovat debaty, kolem přečtených kapitol z mého připravovaného románu „Milostný román.” Proběhly tři, každá byla jiná v každé se objevil jiný důraz na osud postav. Hlavně ženské postavy Terezy. Krásně ten problém shrnula jedna mladá dáma, která pochopila problém těch vztahů. Jejich nenaplněnosti, rizika, která plynou právě z té zlaté klece, do kterých se někdy ty ženy nechají zavírat a cenu, kterou za tu zlatou klec platí.

Rozhodl jsem se, že když Pán Bůh dá a zdraví bude sloužit, dopíši ten román a zároveň některé jeho pasáže zpracuji dramaticky. Při těch diskusích mne napadaly různé věci, uvědomoval jsem si souvislosti a co takový příběh může poskytnout pro lidi, kteří budou mít zájem pomocí toho příběhu nahlédnou trochu do své duše, jako nahlédli napřed herci v pátek, pak diváci a herci v sobotu a diváci a herci včera.

Nahlédli i pobavili. Já jsem se osobně u toho bavil, protože tohle zase bylo trochu něco jiného, než je práce s lidmi třeba v léčebně. Nejvíc emocí asi vyplavalo v pátek. Byli jsme mezi sebou, takže herci díky tomu, že se znají hodně pustili. Nejde mi abych tahal z lidí tajemství, ale aby se nebáli říci své názory na vztahy, podívali se na jistá klišé jiným pohledem. Ono leporelo a čtení z románu tomu hodně napomohlo.

Fakt je, že pokud se umí taková diskuse vést, umí se udržet v určitých hranicích, pak má smysl a lidé se ji rádi účastní. Tuhle „pravdu” jsem si ověřil. Soukromé rozhovory mne o tom ujistily. Mám v létě o čem přemýšlet. A co dělat. Takový letní aktivní mozkový odpočinek. Neboli: „LEAMOD.” Psát o Tereze a Matyášovi je opravdu zábava. Občas se musím smát, když Tereza si chce ženskou strategií vyplakat své zájmy. Jde na to mazaně.

Jó ženské slzy, ty mají v mužském světě občas velikou moc. I když pravda, jsem pár děvčatům dokázal říct: „Nekňuč a nekrop, už ti ty slzy fakt nevěřím. Ale hraješ dobrý kino.” Psychoterapeutická praxe a výcvik mne otužily. Některé dámy umí plakat při každé vhodné příležitosti, kdy se jim zachce a libovolně přestat také, kdy se jim zachce. Herečky!

Nebudu jim jejich evoluční výhodu vyčítat. Potřebují tyhle dovednosti k tomu aby získaly maximum pro sebe a své děti. V tomhle je matka příroda moudrá. Nedělá nic jen tak. Ale na druhou stranu je na nás mužích, abychom dokázali unést ženské slzy a občas se jim vzepřít, pro dobro těch žen a dětí. Neboť svět kolem nás není rajská zahrada, kde vládne mír a klid a lev se pase vedle beránka. Jak nám praví Písmo svaté.

Jenže i tam se vloudil had a oklamal ženu, která mu ve své dobrotě naletěla. Pád prvního člověka. Kdo nezná Knihu Genesis, hebrejsky Berešit, jistě si rád doplní znalosti. Příběh pádu prvního člověka, podobně jako další biblické příběhy je velmi poučný. Na začátku prvního maléru byla nadměrná důvěřivost. Ta, stejně jako nadměrná nedůvěřivost je příčinou mnoha problémů.

Ale i tohle byla součást těch debat, co probíhaly po ty tři večery. Nakonec, tyhle témata se probírají v psychoterapii obecně. Důvěřivost,nedůvěřivost, víra, nevíra, žárlivost, zklamání, manipulace a další a další lidské věci. Jo jo.

…jsem na cestě po celou noc. Já nejsem z těch, co prosí, ani  ten, co  žebrá o pomoc…

 

…jenom kalná řeka ví, kam nás vody vyplaví  a kde najdem přístavy pro svý srdce bolavý…

 

Autor: Jan Jílek | středa 28.6.2017 9:15 | karma článku: 12,37 | přečteno: 273x
  • Další články autora

Jan Jílek

My pony, rifle and me

Vždy, jak se napiji vody ze sklenice s citronem, uvědomím si, jak zhnuseně mi chutná voda samotná, když v těch vedrech na mě pořád povykují, „musíš pít, pít hodně v těch vedrech!”

20.6.2019 v 16:58 | Karma: 36,68 | Přečteno: 2393x | Diskuse| Osobní

Jan Jílek

Sladké je žít

Užívám si v poslední době nemocnic. Mám se tak skvěle, že mít se lépe, snad to ani nevydržím. Po operaci v únoru vše vypadalo nadějně, leč pak se tněco mírně zadrhlo, neboť nastala lokální recidiva nádoru.

26.5.2019 v 11:03 | Karma: 31,02 | Přečteno: 2054x | Diskuse| Osobní

Jan Jílek

Zbytečný pocit viny

Čas od času se na mne obrátí zoufalá matka, která má povedenou dceru, či syna. Feťačky, alkoholiky, gamblery. Ptají se jestli udělaly dobře, že svou ratolest vypakovaly z baráku.

8.5.2019 v 19:23 | Karma: 31,95 | Přečteno: 2443x | Diskuse| Osobní

Jan Jílek

Ukázka z rozepsané knihy "...a řekla jen.."

Tenhle příběh se nikdy nestal. Jen město Děčín a bývalá kavárna Grand jsou skutečné. Jakákoliv podobnost je čistě náhodná.

5.5.2019 v 11:17 | Karma: 17,42 | Přečteno: 660x | Diskuse| Osobní

Jan Jílek

Nikdo nic za nikoho neodžije

Poslouchám, jak déšť bubnuje na okna a raduji se. Mohlo by pršet celou noc, celý den, celou noc a celý den. Ano vím, že někteří by plakali nad zkaženým víkendem, leč...

26.4.2019 v 21:14 | Karma: 22,49 | Přečteno: 1139x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Automotodrom chtěl 27 milionů za neodjetý ročník MotoGP, soud žalobu zamítl

25. dubna 2024  10:07,  aktualizováno  11:19

Brněnský Automotodrom si chtěl pomocí žaloby vymoci 27 milionů korun, které požadoval od města a...

Družku bil, přeřezal jí šlachy. Soud muži za dlouhodobé týrání potvrdil devět let

25. dubna 2024  8:49,  aktualizováno  11:18

Olomoucký vrchní soud zamítl odvolání Tomáše Heráka ze Šumperska, kterému krajský soud za...

S vládou nemá smysl pokračovat v jednáních, a to ani za účasti prezidenta, řeklo ANO

25. dubna 2024  10:15,  aktualizováno  11:09

V atriu Poslanecké sněmovny proběhla tisková konference stínové vlády hnutí ANO. Poslanci mluvili...

Přítelkyni polil hořlavinou a zapálil. Muž dostal za vraždu sedmnáct let

25. dubna 2024  9:45,  aktualizováno  11:07

Na sedmnáct let do vězení poslal Krajský soud v Brně muže za upálení jeho družky v Rajhradě na...

Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?
Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?

Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...

  • Počet článků 1219
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 718x
Terapeut, spisovatel, cestovatel, snílek

Seznam rubrik

Oblíbené články