Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Dvacet let je fakt dost

Dal jsem si čas a odstup, abych nereagoval zbytečně agresivně. Přečetl jsem si blog „tři sta melounů za misionáře,” od blogerky Palkové. Možná se mi povede něco srozumitelného vyjádřit. 

Pominu-li důvěřivost, kterou blogerka Palková chová k médiím, což jsem patřičně pod jejím blogem vyjádřil, zamyslím se nad některými jejími argumenty, které přednesla. Nebudu se zabývat těmi, co okopírovala například na wikipedii, dokonce bez udání zdroje. Pak bych rád zapolemizoval, jako člověk, který prošel valnou část světa a byl občas v ohrožení, které cestování pěšky, život pod širým nebem přináší.

Jeden z jejich argumentů je asi tento. Cituji: 
dobře místo Izraele na který jste očividně velmi citlivý dosaďme Česko-policie zachytí Súdánce který fotografuje podmínky imigrantů v azylových domech a tvrdí že je humanitární pracovník přitom nemá dokumenty kterého ho k tomu opravňují ani povolení ke vstupu do těchto zařízení pro uprchlíky-přesto že jsme demokratická země bude zadržen-když někdo jede do Jižního Súdánu který je všeobecně považován za rizikovou zemi tak tam asi nějaký důvod bude pro tak zbytečně riskuje.-předání peněžní pomoci jde i jinak...zákony země ve které se pohybuji musím respektovat a ne diskutovat o jejich správnosti-ostatně ani u nás se nestalo, že by občan před soudem byl zproštěn viny i když soudci dokázal, že paragraf který porušil je hloupý a nesmyslný.

Mám-li být upřimný, pak onomu Súdánci rozhodně nehrozí trest dvaceti let odnětí svobody. Maximálně, jak si tak tipuji, bud e vyhoštěn, ale pravděpodobně po dlouhých průtazích, a na jeho obranu se ozve hlas minimálně pěti neziskových organizací, které vyvinou takové úsilí, že vyhoštění bude skoro nemožné.

Blogerka Palková dále uvádí ve svém blogu citaci z různých článků asi v tomto znění: 
Petr Jašek je český novinář a misionář, který byl zatčen súdánskou národní bezpečnostní a zpravodajskou službou12. prosince 2015 pro doplnění výpovědi Aliho Omara Mousa Hassaba-Alla. Podle tohoto prohlášení se tedy zdá, že celkem nevinný člověk měl jen svědčit. Jinde se ale dočtete: Při jedné z cest do Súdánu překročil jeho hranice nelegálně, bez víza a mimo hraniční přechod. Úřady ho proto vinily z nelegálního překročení hranice.Na podzim roku 2016 začal v Chartúmu soudní proces, ve kterém byli Jašek a s ním dva súdánští pastoři Hassan Taour a Abdulmon Abdumawla obviněni z protistátní činnosti a špionáže. Jašek se jich měl dopustit publikováním informací, které poškozovaly obraz Súdánu v zahraničí. Zdroj: https://libusepalkova.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=697563

Vzhledem k tomu, že totalitní režimy, třeba náboženského charakteru si vždy najdou důvod, jak dát někomu dvacet let. Bývalé Československo bylo toho zářným důvodem, pak beru s jistou rezervou obvinění ze špionáže, hrozného nelegálního přechodu, peníze, které chtěl někomu pan Jašek darovat. Respektuji ateismus blogerky Palkové, leč její přístup v tomto směru považuji za mírně řečeno velmi populistický a manipulativní. Ale blogerka Palková má právo na pocit, jistého zadostiučinění, když křesťanský misionář dostane trest smrti. Ačkoliv v tomto případě vlastně Súdán byl "velkorysý" a dal panu Jaškovi jen dvacet let.

Osobně si myslím, že pokud byly nějaké peníze za pana Jaška vyplaceny, bylo to v pořádku a doufám, že kdyby se blogerka Palková nějakou nešťastnou náhodou dostala v zahraničí do problému a spravily by to peníze, nechť jsou i v tomto případě vyplaceny. A to nemohu tvrdit, že blogerka Palková patří mezi mnou oblíbené ženy.

Pochopitelně, pokud by pan Jašek, či blogerka Palková pašovali prokazatelně drogy, pak bych ani necekl, kdyby je v té kaši, co si navařili, stát  nechal. Drogy jsou fakt svinstvo. Větší než misionářství, nebo nelegální překročení hranic. 

Dále mne zaujal komentář přispěvatelky Moudré: 
Martina Moudrá 70369 Blog Obracet kohokoliv na vlastní víru, ať už je jakákoliv, s vědomím, že konvertovaní budou zcela nepochybně ve své vlastní domovině pronásledováni, je zločin. Sobecký, drzý a sebestředný. 
Musím říci, že jsem udiven, nemohu říci pobaven, takovým postojem. Samozřejmě respektuji jako demokrat právo i na takový způsob vyjádření, ale jen mi není jasný v čem spočívá sobeckost, drzost a sebestřednost misionářů, kteří v rámci své víry se zavázali šířit Evangelium, když podle svého přesvědčení konají dobro, neb vědí, že žijeme v slzavém údolí, po kterém následuje spása a život věčný. Nasazují vlastní život aby se přiblížili Kristu, který podle křesťanské víry obětoval vlastní život, aby tím vykoupil ty kdo v něj uvěří.

Ti, co v něj neuvěří nevykoupil. Tak prostá je tohle pravda a jen mi uniká, co na tom někoho rozčiluje. Možná ten požadavek, odevzdat se Bohu a hlásat jeho Slávu a Velikost. Blogerka Palková, přispěvatelka Moudrá netouží být spaseny, nic proti tomu. Nakonec i kdyby se obrátily v poslední hodině svého života z milosrdenství, nikoliv ze skutků budou spaseny. jak nás učí Církev svatá katolická. 

Jak už jsem řekl, mnohdy se člověk ocitne ve světě v potížích, které nepředpokládal. Stalo se mi v Izraeli, že jsem šel po pláži a nevěda, narazil jsem na pláž, kde se koupaly zahalené ženy. Strážce na špačku na mě namířil pušku. Naštěstí jsem stačil zmizet dřív než mě zastřelil. A to podotýkám jsem na zahalené ženy zvědavý fakt nebyl.

A stejně tak jsem se ocitl ve Španělsku nedaleko nějaké tajné základny, o které jsem neměla ni tušení a naštěstí mě dva mladí lidé odtamtud dopravili do bezpečí. Měl jsem sebou pochopitelně fotoaparát a mohl jsem snadno být považován za špiona. Být tam dřív hlídka, než ta dvojice, nevím nevím. Ano misionář Jašek obrací na víru. Leč obrací jen ty, kteří chtějí být obráceni. Podobně jako obracejí na víru v České republice muslimové ty, kteří chtějí vyznat islám.

Blogerka Palková, včetně dalších blogerů jsou vůči křesťanství nekompromisní, ale to je asi jejich věc. Nehodlám ji přivádět na víru pravou, pouze se mi v tomto směru zdá být jak ona tak ti další zarputilí odpůrci, dost komičtí. Většinou se chovají jako ohrožení lidé. Taková zvláštní úzkost z toho postoje plyne. Přemýšlím, čím se cítí tak ohroženi.

Mě lidé jiného náboženství nevadí. Tedy dokud mi ho necpou násilím. Mohou mi nabídnout, já odmítnu a „jedeme dál, močálem bílým kolem černých skal.” jak praví klasik William Shakespeare ve svých Sonetech. Ale mají právo být komičtí, či úzkostní. Mimochodem, úzkost a komičnost nejsou diagnozou. Jo jo.

 

Autor: Jan Jílek | pondělí 4.2.2019 11:35 | karma článku: 25,45 | přečteno: 1355x
  • Další články autora

Jan Jílek

My pony, rifle and me

Vždy, jak se napiji vody ze sklenice s citronem, uvědomím si, jak zhnuseně mi chutná voda samotná, když v těch vedrech na mě pořád povykují, „musíš pít, pít hodně v těch vedrech!”

20.6.2019 v 16:58 | Karma: 36,68 | Přečteno: 2393x | Diskuse| Osobní

Jan Jílek

Sladké je žít

Užívám si v poslední době nemocnic. Mám se tak skvěle, že mít se lépe, snad to ani nevydržím. Po operaci v únoru vše vypadalo nadějně, leč pak se tněco mírně zadrhlo, neboť nastala lokální recidiva nádoru.

26.5.2019 v 11:03 | Karma: 31,02 | Přečteno: 2054x | Diskuse| Osobní

Jan Jílek

Zbytečný pocit viny

Čas od času se na mne obrátí zoufalá matka, která má povedenou dceru, či syna. Feťačky, alkoholiky, gamblery. Ptají se jestli udělaly dobře, že svou ratolest vypakovaly z baráku.

8.5.2019 v 19:23 | Karma: 31,95 | Přečteno: 2443x | Diskuse| Osobní

Jan Jílek

Ukázka z rozepsané knihy "...a řekla jen.."

Tenhle příběh se nikdy nestal. Jen město Děčín a bývalá kavárna Grand jsou skutečné. Jakákoliv podobnost je čistě náhodná.

5.5.2019 v 11:17 | Karma: 17,42 | Přečteno: 660x | Diskuse| Osobní

Jan Jílek

Nikdo nic za nikoho neodžije

Poslouchám, jak déšť bubnuje na okna a raduji se. Mohlo by pršet celou noc, celý den, celou noc a celý den. Ano vím, že někteří by plakali nad zkaženým víkendem, leč...

26.4.2019 v 21:14 | Karma: 22,49 | Přečteno: 1139x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Desítky miliard dolarů pro Ukrajinu a zákaz TikToku. Biden to podepsal

24. dubna 2024  17:16,  aktualizováno  17:18

Aktualizujeme Ve středu podepsal americký prezident Joe Biden po několikaměsíčním schvalování v Kongresu zákon...

Izrael pokročil v přípravě akce v Rafáhu, civilisty ochrání, uvedl mluvčí vlády

24. dubna 2024  16:55

Izrael pokročil v přípravách pozemní operace namířené proti palestinskému hnutí Hamás v Rafáhu na...

V nahrávkách si stěžoval na bankovky. Bystroně z AfD potápí důkazy

24. dubna 2024  16:53

Nové důkazy v kauze německého politika strany Alternativa pro Německo Petra Bystroně potvrzují...

Bývalý ředitel finančního úřadu kryl úniky a bral „dárky“, dostal podmínku

24. dubna 2024  15:01,  aktualizováno  16:48

Bývalý ředitel brněnského finančního úřadu Miroslav Kuba si už třikrát vyslechl podmíněný trest za...

Svatý grál na suchou kůží na nohou. Přečtěte si, co vám pomůže!
Svatý grál na suchou kůží na nohou. Přečtěte si, co vám pomůže!

30 uživatelů eMimina mělo možnost otestovat krém na nohy od Manufaktury z kolekce Louka. Pomohl vám na suchou a hrubou pokožku chodidel? Přečtěte...

  • Počet článků 1219
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 718x
Terapeut, spisovatel, cestovatel, snílek

Seznam rubrik

Oblíbené články