Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Jo R^ Příběh Přemysla Pittera je úchvatný. A také vyprávění o dětech, které si koupily knihy o umění, i přesto, že jim nezbývalo moc peněz na jídlo. To je něco krásného.

Napadá mě nyní řada poznámek k tématu pomoci a pomáhání.

Zatím si je však nechám, třeba na někdy jindy, jsou totiž všechny dost "výbušné". A v naší domácí kotlině jsou výbušné obzvlášť.

(Pozorně naslouchám slovům papeže Františka, je v nich hodně pravdivého)

3 0
možnosti

Myslím si, že nadpis a obsah článku reaguje na paní Katerinu Kaltsogianni, ale je to jen můj osobní dojem. Třeba se pletu.

Co se týče obsahu tak souhlasím. Proč se rozčilovat nad projevovaným nevděkem, nebo nedostatečně projeveným vděkem? Copak potřebujeme neustále někoho, kdo nám bude lézt do zadku, abychom se cítili lépe? Já když pomůžu, tak nic neočekávám. Vděk očekávám pouze v případě, že mě někdo vědomě požádá o pomoc. Tedy, že potřebný sám dobrovolně projeví žádost o poskytnutí pomoci, já mu vyhovím a zcela v souladu s mezilidskou slušností očekávám poděkování, nebo jiný projev respektu. Nevadí, když ho nedostanu. V budoucnu budu vědět jestli mu mám pomáhat znovu.

Pokud se ale nezištně rozhodnu pomáhat z vlastní vůle, aniž by mě někdo předem požádal, tak neočekávám nic, protože rozhodnutí pomoct bylo mé, nikoli potřebného. Ten se pouze přizpůsobí.

Takže jestli vyžadují respekt všichni terréní a jiní pracovníci způsobem "já jsem pomohl stovkám lidí, co jsi udělal ty", tak rovnou deklaruju, že můj respekt mít nebudou. Tím netvrdím, že zrovna tohle dělá paní Kaltsogianni, to ne. Jen mám své zkušenosti s lidmi ze skautu, kteří si mysleli, že rozumí všemu a ostatní nerozumí ničemu (a podobní jsou i na blog IDNES včetně mě). Jinak hezký článek.

1 0
možnosti

J89a11n 95J77í72l53e66k

14. 2. 2019 16:03

Ta vámi zmiňovaná paní je trochu uplakaná:-)

1 0
možnosti

Za pomoc druhým by člověk neměl očekávat vděk, ale na druhou stranu je třeba dbát, aby ten kterému je pomáháno nezačal dotyčného zneužívat. I to je dosti časté.

6 0
možnosti
Foto

Jde o málo zmiňovaného skvělého člověka. Jen si prosím oprav jeho jméno. Byl to Přemysl Pitter..R^

1 0
možnosti

J90a31n 96J63í73l88e71k

14. 2. 2019 13:42

Stalo se, člověk se překoukne. :-)

1 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS