Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Ona ta vyvolenost není zadarmo.

B-h trestá naše sebemenší prohřešky, jinými slovy:

"B-ží tresty nejsou adekvátní k prohřeškům jeho vyvoleného národa ".

Proto ve filmu "Šumař na střeše " také hlavní hrdina po zprávě, že brzy dojde k pogromu zvedl hlavu k oblakům a říkal: "Nemůžeš si jednou pro změnu vyvolit někoho jiného?"

0 0
možnosti

J57a44n 53J37í19l37e77k

23. 4. 2017 16:11

Není, to máte pravdu. Nic není zadarmo.

2 0
možnosti
Foto

Před lety jsem měl to potěšení pracovat v kolektivu, kde byli 2 židé a bylo to pro mne velmi přínosné. Zpočátku poněkud obtížné, protože mi chvíli trvalo synchronizovat způsob myšlení a uvažování, ale stálo to za to. A to, že mne pak začali brát jako vyrovnaného partnera, bylo potěšující odměnou za snahu.

Naučil jsem se od nich jinak nahlížet na události, okolnosti a zejména hodnotit problém a hledat řešení, naučil jsem se naslouchat, vnímat a respektovat. A protože to bylo v mém mládí, dost mi to pomohlo.

2 0
možnosti

J36a24n 56J62í88l94e65k

23. 4. 2017 8:32

Tak jste měl štěstí. :-)

0 0
možnosti
Foto

Slyšela jsem, že Židé své náboženství nijak nerozšiřují vně, nehledají další věřící, jak je tomu třeba u křesťanství, naopak jsou obezřetní, kdo a proč by chtěl zrovna k judaismu konvertovat. A také že v samotném Izraeli se dost liší, jak ortodoxní - více či méně jsou. Ti liberálnější mívají pocit, že ortodoxní žijí na jejich úkor. Že je to až taková kasta "nejvyvolenějších". Ti ortodoxní snad jen stále studují tóru, zatímco ostatní pracují - nejspíš víc než je běžné v západní Evropě.

Tak jako v některých východních náboženstvích, že část obyvatelstva - mniši - se modlí za ty "méně vyvolené" a ti je za to krmí. A pracují na tom poli, aby byla úroda, aby nebyl hlad.

Něco podobného se odehrává na české esoterické scéně, kdy někteří si nechávají platit za své "duchovní" služby též s pocitem určité vyvolenosti. A k tomu potřebují houf lidí, kteří věří tomu, že ti vyvolenější dělají něco dobrého pro tento svět.

Co když jsme ale "vyvolení" všichni stejně? :-)

0 0
možnosti

J24a41n 24J57í49l16e31k

23. 4. 2017 6:21

Nehledají. Kdo je vyvolený podle Písma, je jasně napsáno. Židé jsou ti vyvolení. :-)

2 0
možnosti
  • Počet článků 1219
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 718x
Terapeut, spisovatel, cestovatel, snílek

Seznam rubrik

Oblíbené články