Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jsou i dobré zprávy

Vzal jsem si do hlavy, že budu přidávat podle receptu vanilku do tvarohu s lněným olejem. Nic zlého netuše. Myslel jsem že si koupím prášek, leč ke koupi byl jen vanilkový lusk.

 

Takže, teď hledám, jak se správně zpracuje takový lusk, abych si mohl, podobně jako skořici přidat špetku aby to všechno krásně vonělo. Už jsem něco našel, dokonce jsem našel i zpracovanou vanilku na internetu, ale zatím budu zpracovávat ten lusk. No a kdo hledá, najde, takže jsem zjistil, že se mletá, údajně bio vanilka prodává v DM.

Jo, kdybych nebyl líný, jakože jsem líný, už bych si ji pořídil. Marně jsem ji hledal v supermarketu. Většinou mě ty důležité věci napadnou až poté, Leč nevadí, už vím, co jsem potřeboval vědět, se mnou to vědí i čtenáři, takže když si budou chtít udělat doma vanilkovou zmrzlinu, či vanilkové pečivo, vědí kam jít.

Ozvala se mi vlastně už včera, jedna má bývalá láska. Markéta. Rozešli jsme se, tedy spíše ona mne opustila, před deseti lety, protože jak říkala, nechtěla abych viděl jak umírá na leukemii. Neumřela, přežila. Jestli díky té pouti, nebo transplantaci kostní dřeně a odstranění nádoru na slinivce, není zcela jasné, ale je naživu. Dlouho jsem o ni neslyšel. Vím, že jsem se pokusil s ní navázat kontakt, ale nechtěla, protože mi nemohla odpustit, že jsem se dal odlákat jinou. Po tom jejím oznámení o rozchodu.

Děkovala mi,že jsem za její uzdravení šel pouť ke sv.Antonínovi do Padovy. Naštěstí tehdy neumřela, ale už jsem se k ní nevrátil, neb většinou nebývám dlouho sám, vždy se najde nějaká, které se zželí mé samoty a vezme si mne na starost. Asi abych zcela nezvlčel. Markéta je o dvacet šest let mladší, ta, co mne odlákala byla o dvacet čtyři let mladší, leč ta chtěla děti a já už skoro v šedesáti na děti se nějak necítil. Tak mne také nechala. 

Musím se přiznat, že  jsem měl včera radost. Pamatuji se, že říkala, že když nebude mít pět let recidivu, že je zdravá. Už je to deset let a je naživu, zřejmě recidivu neměla. Což je dobře, aspoň nějaké dobré zprávy. Ta cesta do Padovy byla krásná. Skoro nepršelo, lidé byli vstřícní a vlídní a Markéta se nakonec uzdravila. Bylo mi sice tehdy skoro šedesát, leč ještě jsem pořád ještě byl schopný ujít denně čtyřicet kilometrů s ruksakem na zádech.

A mladé ženy mne milovaly, co si chlap víc může v těhle letech ještě přát? Tak přídám pár fotek z té cesty, aby bylo vidět, jak to bylo fajn. Jo jo.

Bloudím světem a slunce v zádech mám, už hezkou řádku let, a pořád mě něco někam táhne dál, takovej už je svět...

 

Autor: Jan Jílek | neděle 24.2.2019 0:54 | karma článku: 16,92 | přečteno: 612x
  • Další články autora

Jan Jílek

My pony, rifle and me

Vždy, jak se napiji vody ze sklenice s citronem, uvědomím si, jak zhnuseně mi chutná voda samotná, když v těch vedrech na mě pořád povykují, „musíš pít, pít hodně v těch vedrech!”

20.6.2019 v 16:58 | Karma: 36,68 | Přečteno: 2393x | Diskuse| Osobní

Jan Jílek

Sladké je žít

Užívám si v poslední době nemocnic. Mám se tak skvěle, že mít se lépe, snad to ani nevydržím. Po operaci v únoru vše vypadalo nadějně, leč pak se tněco mírně zadrhlo, neboť nastala lokální recidiva nádoru.

26.5.2019 v 11:03 | Karma: 31,02 | Přečteno: 2053x | Diskuse| Osobní

Jan Jílek

Zbytečný pocit viny

Čas od času se na mne obrátí zoufalá matka, která má povedenou dceru, či syna. Feťačky, alkoholiky, gamblery. Ptají se jestli udělaly dobře, že svou ratolest vypakovaly z baráku.

8.5.2019 v 19:23 | Karma: 31,95 | Přečteno: 2443x | Diskuse| Osobní

Jan Jílek

Ukázka z rozepsané knihy "...a řekla jen.."

Tenhle příběh se nikdy nestal. Jen město Děčín a bývalá kavárna Grand jsou skutečné. Jakákoliv podobnost je čistě náhodná.

5.5.2019 v 11:17 | Karma: 17,42 | Přečteno: 660x | Diskuse| Osobní

Jan Jílek

Nikdo nic za nikoho neodžije

Poslouchám, jak déšť bubnuje na okna a raduji se. Mohlo by pršet celou noc, celý den, celou noc a celý den. Ano vím, že někteří by plakali nad zkaženým víkendem, leč...

26.4.2019 v 21:14 | Karma: 22,49 | Přečteno: 1139x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Koalici rozdělují výše daňové slevy na poplatníka i výpověď bez udání důvodu

23. dubna 2024  14:33,  aktualizováno  17:40

Rozpory ve vládní koalici u zásadních věcí přibývají s blížícími se volbami, ale i kvůli tomu, že...

Británie uvede zbrojní průmysl do válečného režimu, oznámil premiér

23. dubna 2024  16:56,  aktualizováno  17:29

Britská vláda uvede zbrojní průmysl do válečného režimu, uvedl v úterý britský premiér Rishi Sunak...

Herečky ze Zlaté labutě vydražily rekvizity ze seriálu pro děti z dětských domovů

23. dubna 2024

Seriál Zlatá labuť se blíží do finále, a proto TV Nova uspořádala v sobotu charitativní akci v Art...

Hrozí nový Černobyl. Centrum Střední Asie mohou zamořit radioaktivní kaly

23. dubna 2024  16:52

Nestabilní odkaliště vzniklá v Kyrgyzstánu po těžbě uranové rudy v dobách Sovětského svazu hrozí...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 1219
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 718x
Terapeut, spisovatel, cestovatel, snílek

Seznam rubrik

Oblíbené články