Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Snad nás Pán Bůh při zdravém rozumu zachovati ráčí

Pročetl jsem si několik antibabiš a probabiš blogů, pobavil jsem se a rozhodl, že se zdržím komentáře. Počkám, jak vše dopadne. Co justice, policie a státní zastupitelství.

Mám-li být upřimný, začíná mít ten život v České republice takový lehce komický charakter. Hlavně v Praze. Máme nejvyšší životní úroveň v dějinách tohoto státu a zároveň, mám tedy jen pocit, ale jak známo, přes pocit vlak nejede, nejvyšší nespokojenost, tedy aspoň v mediích deklarovanou.

Takže z toho důvodu mi poměry přijdou komické. Navíc, přijde mi komické, že nová parta na pražském magistrátu, co se v předvolebních slibech dušovala, jak se vše zlepší, najednou říká, že nezlepší, průjezdnost Prahou se zhorší. Ve středu jsem jel na skupinu z Barrandova do Řeporyjí, což pokud se rozhodnu jít pěšky, mi trvá kolem padesáti minut. Teď jsem strávil v autobuse těch minut čtyřicet pět.

No, na odbočce stálo nepojízdné auto a kolona z jedné strany, kolona z druhé strany, řidič autobusu dvacet pět minut váhal zda projede, či neprojede. Nakonec projel, na nátlak svého dispečera, jak jsem vyrozuměl z probíhající komunikace mezi nimi. Nedodělaný pražský okruh, jak jsem se dozvěděl, ten opět musí počkat, než se spraví pražské mosty atd atd.

Údajně nám vládnou odborníci. Jen člověk neví, čeho jsou odborníky. Osm let už ODS není v Praze u moci a zdá se, že ti, co ji vystřídali, šli od deseti k pěti. Tak jsem zvědavý, jak se nám za vlády Pirátu a těch dalších obskurních sdružení, co se dostali k moci, bude v Praze žít.

Přívrženci bolševiků se najednou začali roztahovat. Asi poslední tažení bych řekl. Chcípající kobyla nejvíc kope. Ale naštěstí se znovu ozývají rozumné hlasy, kterým dochází, že ne každá novinka a každá reforma je k lepšímu. Někdy mám pocit že to je takové bolševické reziduum, které přetrvává. Ty věčné reformy.

Bolševik stále něco reformoval, zlepšoval a rozvíjel, až se stal tenhle stát rozvojovou zemí. Když jsou reformy jednou za padesát let, tak mají smysl. Ale každý rok jiná? Kdy před dvaceti devíti lety totálně zbankrotoval. Takže už by se mohlo přestat s bolševickým myšlením a vírou, že reformami se vše jednou pro vždy zlepší. Jak se ukazuje, nezlepší a možná by bylo dobré trochu zakonzervovat stav, kdy, pokud něco funguje, nesahat na fungující. Opravit, pokud to jde, co nefunguje a kdysi fungovalo a naposled postavit něco nového, co bude fungovat.

Takhle se choval každý sedlák. Věděl na co má, věděl, co se dá ještě použít a když nebylo zbytí, koupil, nebo pořídil nové. Ale kam já se selským rozumem. Ten už se dnes většinou nenosí. Samé moderní myšlenky, které nemají oporu v žádné zkušenosti. Stát, který má podle vyjádření svých představitelů stále víc peněz díky většímu výběru daní, stále nemá těch peněz dost a zadlužuje se víc a víc. A docela si myslím, že těmi reformami ty peníze zcela normálně vyhazuje oknem.

Ale chápu, jsem člověk, co je zvyklý utrácet jen na co má a nerozumím těm moderním pohledům, kdy se mne snaží přesvědčit mladíci, že žít na dluh je výhodné. Že je výhodné mít hypotéku na celý život. Mně, ale jak říkám, jsem jen prosťáček Boží, nic na té hypotéce chytrého a výhodného nepřijde, tedy pokud nebudu majitel banky. Tam ano.

Půjčit dva miliony, splatit čtyři, tomu neříkám zrovna výhodný obchod. Pro ty dlužníky. Ale jsem zřejmě zpozdilý. Nakonec, proč by developeři byty nestavěli na prodej, když vědí, že je lidé koupí. Ale asi bude muset zase přijít nějaká prasklá bublina a poměry se srovnají.

Kdysi dávno, jsem putoval po Řecku a tam zřejmě také nějaká bublina praskla, protože jsem viděl spoustu nedostavěných domů. Bylo to v době před tím řeckým pádem do propasti. V roce 2001. Zdánlivě levné peníze, aby pak zůstaly stát hrubé nedodělané stavby. A k tomu lidé s dluhy. Takových staveb v každém městečku bylo docela dost.

Jestli jsem se v životě něčeho opravdu bál, tak že se dostanu do dluhů, které nebudu moci splatit. A představa, že bych je měl nechat svým dětem, jako jediné dědictví, tak tedy nic moc. Ale znám docela dost lidí, kteří si s tím hlavu nelámou. Tedy do chvíle, než na ně dojde.

Tak nějak si tedy přemýšlím, o tom co se děje kolem mne. No třeba se zase vrátí rozum do zemí Koruny České a většina lidí pochopí, že není zlato všechno, co se třpytí a reklama prodává. A výhodná nabídka platí jen pro někoho. Jo jo.

 

Autor: Jan Jílek | sobota 17.11.2018 1:07 | karma článku: 25,95 | přečteno: 729x
  • Další články autora

Jan Jílek

My pony, rifle and me

Vždy, jak se napiji vody ze sklenice s citronem, uvědomím si, jak zhnuseně mi chutná voda samotná, když v těch vedrech na mě pořád povykují, „musíš pít, pít hodně v těch vedrech!”

20.6.2019 v 16:58 | Karma: 36,63 | Přečteno: 2390x | Diskuse| Osobní

Jan Jílek

Sladké je žít

Užívám si v poslední době nemocnic. Mám se tak skvěle, že mít se lépe, snad to ani nevydržím. Po operaci v únoru vše vypadalo nadějně, leč pak se tněco mírně zadrhlo, neboť nastala lokální recidiva nádoru.

26.5.2019 v 11:03 | Karma: 30,94 | Přečteno: 2050x | Diskuse| Osobní

Jan Jílek

Zbytečný pocit viny

Čas od času se na mne obrátí zoufalá matka, která má povedenou dceru, či syna. Feťačky, alkoholiky, gamblery. Ptají se jestli udělaly dobře, že svou ratolest vypakovaly z baráku.

8.5.2019 v 19:23 | Karma: 31,95 | Přečteno: 2441x | Diskuse| Osobní

Jan Jílek

Ukázka z rozepsané knihy "...a řekla jen.."

Tenhle příběh se nikdy nestal. Jen město Děčín a bývalá kavárna Grand jsou skutečné. Jakákoliv podobnost je čistě náhodná.

5.5.2019 v 11:17 | Karma: 17,42 | Přečteno: 658x | Diskuse| Osobní

Jan Jílek

Nikdo nic za nikoho neodžije

Poslouchám, jak déšť bubnuje na okna a raduji se. Mohlo by pršet celou noc, celý den, celou noc a celý den. Ano vím, že někteří by plakali nad zkaženým víkendem, leč...

26.4.2019 v 21:14 | Karma: 22,49 | Přečteno: 1138x | Diskuse| Osobní

Jan Jílek

Úplně konformní chlápek

Sparta opět odvolala trenéra. Nedivím se. Už dlouho jsem neviděl tak dobrý klub v takovém rozkladu. To už tak bývá. Něco se pokazí a najednou jde vše jak v dominu. Kostky padají jedna za druhou.

25.4.2019 v 14:49 | Karma: 16,69 | Přečteno: 624x | Diskuse| Osobní

Jan Jílek

Slavná nevítězství

„Miluji,” takové ta slavná nevítězství. Ve sportu, či v jiných oblastech lidské činnosti. V poslední době je zažívá pražská Slávia. Utrpěla jich hned ve jedné řadě tři. Dvě s Chelsey, jedno ze Spartou.

19.4.2019 v 15:42 | Karma: 17,50 | Přečteno: 519x | Diskuse| Osobní

Jan Jílek

Asi nebudu nejlepší

Svezl jsem se dnes ráno „novým autem,” mé lásky, co v pondělí dala do šrotu jednu Felicii, odpoledne téhož pondělí koupila novou Felicii, tentokrát kombík a už zase jezdí.

17.4.2019 v 15:22 | Karma: 17,35 | Přečteno: 587x | Diskuse| Osobní

Jan Jílek

Majitelé pravdy a nekonečné kolo sporu

Vyrazil jsem do blízkého supermarketu na nákup. V zájmu zrychlení obsluhy udělali samoobslužné pokladny. Na kartu i hotovost. No zatím, než se zřejmě nacvičíme jak s tím, bude to trochu problém.

15.4.2019 v 11:46 | Karma: 18,60 | Přečteno: 852x | Diskuse| Osobní

Jan Jílek

Docela dobré dědictví

Letí to, letí. Zítra by mému tátovi bylo 93 let. Mé bývalé ženě Petře 58, je mezi nimi rozdíl přesně 35 let. Jenže táta se dožil 57. Pálil tu svíčku života ze dvou stran, jak se kdysi říkalo.

14.4.2019 v 14:06 | Karma: 24,14 | Přečteno: 764x | Diskuse| Osobní

Jan Jílek

Bramboračka na talíři i v hlavě

Ptala se mne má láska, když jsem seděl u svého psacího stolu, s nohama na stole, na co že myslím? Nějak jsem chápal její otázku jako celkem nepatřičnou.

12.4.2019 v 13:29 | Karma: 20,49 | Přečteno: 663x | Diskuse| Osobní

Jan Jílek

Dvě pravidla

Psal mi včera na FB Macháně z Katolického týdeníku, že už tedy jako ten náš rozhovor, co jsme spolu vedli kolem patologického hráčství uveřejnil.

9.4.2019 v 9:53 | Karma: 17,78 | Přečteno: 565x | Diskuse| Osobní

Jan Jílek

Dvě víkendové radosti a jedna šmouha

Učil jsem vnučku obchodovat. Přišla na návštěvu, původně měly přijít dvě vnučky, neb té starší, Elence jsem koupil tašku do školy, přesně tu, co si přála a těšil jsem se, že ji ji předám. Nepřišla, měla horečku.

8.4.2019 v 11:57 | Karma: 19,48 | Přečteno: 597x | Diskuse| Osobní

Jan Jílek

Nemám bohužel žádné zázračné vlastnosti

Volala mi včera neznámá paní, která se dotazovala, zda jsem psychotronik. Musel jsem ji zklamat. Nejsem, nijak se o psychotroniku nezajímám a nemám žádné zázračné vlastnosti.

6.4.2019 v 18:01 | Karma: 15,72 | Přečteno: 620x | Diskuse| Osobní

Jan Jílek

Útržky úvah posledních dnů

Sleduji tak události posledních dní, kterými se často zabývají blogy na iDnes i jinde. Ať se jedná o brexit, chování presidenta, nebo nadějí vkládané, či negující tyto naděje u nové presidentky Slovenska.

3.4.2019 v 22:41 | Karma: 20,46 | Přečteno: 621x | Diskuse| Osobní

Jan Jílek

Kouzlo nechtěného

Přečetl jsem si několik třeskutě vtipných blogů na aprílové téma, z nichž ten nejtřeskutější, byl blogerky Palkové, na téma stěhování americké ambasády.

1.4.2019 v 12:56 | Karma: 24,45 | Přečteno: 819x | Diskuse| Osobní

Jan Jílek

Když se to umí, je to ke koukání

Probudil jsem se v 5:52 letního času. Jak mi ukázal mobil, hodinky i počítač. Skoro vyspalý. Díval jsem se v noci na The Highwaymen s Kevinem Costnerem a Woody Harrelsonem v roli stárnoucích ostrostřelců.

31.3.2019 v 8:08 | Karma: 16,38 | Přečteno: 548x | Diskuse| Osobní

Jan Jílek

Umím číst, to je všechno

Už asi dvacet let říkám svým vrstevníkům ohledně počítačů. „Nebojte se něco zkusit, počítač tím nezničíte, maximálně shodíte aplikaci.” Opakuji, ale někdy jak se zdá zcela marně.

30.3.2019 v 2:28 | Karma: 19,41 | Přečteno: 741x | Diskuse| Osobní

Jan Jílek

Brazilský kafe a anglický čaj

Tak jsem včera a předtím v pátek ochutnal brazilský kafe a anglický čaj. Tedy, viděl jsem dvě světová mužstva, se kterými hrála česká reprezentace. Bylo na co koukat.

27.3.2019 v 7:52 | Karma: 12,17 | Přečteno: 477x | Diskuse| Osobní

Jan Jílek

Zřejmě nebude hlupák

Se zájmem jsem si přečetl zprávu, že president Trump je v podstatě nevinný. Nespolupracoval s Rusy, nemá na krku žádný kriminální čin, který by ho mohl stát presidentský úřad.

25.3.2019 v 12:01 | Karma: 28,15 | Přečteno: 851x | Diskuse| Osobní
  • Počet článků 1219
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 718x
Terapeut, spisovatel, cestovatel, snílek

Seznam rubrik

Oblíbené články