Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Šaty co jsou šik a sexy

Pátek, dovolená, bigbít, Olympic mi hraje, slunce svítí, prý od zítra bude pršet a foukat vítr. Dobře nám tak. Takže si mohu s Olympicem skoro na konci léta zazpívat.

 

Už v dětství míval jsem ten svízel,
že rád jsem se pral.
Rány jsem dával, rány sklízel
a šrámům se smál.
Tak začli říkat, že jsem výtržník a rváč.
A já měl často málem na krajíčku pláč!
Zdarma však mír jsem nenabízel
a tak to šlo dál.

Nakonec, 23.9 končí léto, nastává podzimní rovnodennost, jak jsem vypátral na internetu. Léto bylo dlouhé, horké a asi mnohým vyhovovalo. Mě skoro taky, jen jsem si říkal, že by té vody mohlo být víc. Třeba se to zlepší, i když klimatičtí alarmisté nás ujišťují že ne.

Leč, nikdo nezná budoucnost, ač o se mnozí snaží nás přesvědčit, za naše peníze, že znají a většinou se ukáže, že jejich předpovědi jsou liché. Leč ti prognostici si nedají říct a nedají. Já nic neprorokuji, počkám co se stane.

Jak jsem se dnes probudil, zjistil jsem, má láska už je pryč, na mé koupaliště, když mám tu dovolenou mne neodveze, neboť má spoustu práce, což ji šlechtí a dokonce ji za to zušlechťování i platí. Kdo by to řekl? Jsem díky práci lepší a lepší a šlechetnější a ještě mě za to platí. Jen jestli by se nad tímhle zaměstnavatelé neměli zamyslet a místo platu za práci, bychom neměli platit za zušlechťování. Radši téhle úvahy nechám, neb se toho opravdu někdo chytne a vrátíme se na stromy.

Napadaly mne včera odpoledne a večer, jak jsem na dvou skupinách, co mám ve čtvrtek různé věci. To už tak bývá, klienti přinesou svoje téma, hovoří o něm, já se občas připojím, protože i mne k tomu něco napadne, občas i něco smysluplného, co mohu nabídnout.

Třeba jak zacházet ze synem v rodinné firmě, co ještě není rodinná firma, ale mohla by se ji stát, díky zapojení syna do jejího chodu. Podařilo se mi jemným upozorněním na to, co se v té skupině jednotlivým účastníkům jeví, navést debatu k tomu, jak synové vnímají své otce a otcové vnímají své syny. Vždycky, když taková skupina skončí, uvědomím si jak vlastně je některými lidmi vnímaná role terapeuta.

Lidé mají o terapeutické roli představu, stejně jako ti klienti mají představu a nakonec se ukáže, že nejde o radu, ale o to porozumět tomu ději ve skupině a nabídnout ten pohled.i Případně nenechat ono dění rozdrobit do hospodské debaty o ničem. Myslím, že se tohle včera povedlo. Něco jsem nabídl, bylo přijato s tím, že se mu ta moje představa, jak zapojit syna do firmy líbí.
Nakonec syn se může rozhodnout, jestli chce jít cestou od píky, což znamená, že začne u těch nejzákladnějších povinností, jako je úklid a nošení nářadí. Nebo, jestli chce hrát roli: „Povoláním syn” s čím otec celkem podle mého mínění má oprávněně problém.

Uchází-li se syn o tuto roli, pak má možnost zvolit jiné, pohodlnější povolání a může jít své přednosti uplatnit někam jinam, kde třeba na něm tu cestu od píky nebudou chtít a hned mu nabídnou velký plat, auto, mobil a počítač. Tím dobrý vztah mezi otcem a synem nutně nemusí končit zle.

Byla to taková skupina, kdy člověk má docela radost, že co dělá má smysl. Ono vždy pro mne má smysl, co dělám, ale někdy ten smysl silněji vystoupí na povrch. Pořád si uvědomuji, že je nutné děti nechat jít vlastní cestou, že třeba otec může chtít předat svým dětem firmu, leč oni vůbec v tu chvíli mládí, malin a her nezralých vůbec nemusí chtít.

Takže, aspoň já si myslím, ne dobré je nechat projít tou korektivní zkušeností, která jim ukáže, zda je nutná cesta od píky, či hned padají pečení holubi do huby.

Bohužel, pro ty mladé, v rodinných firmách založené na řemeslu, i když sofistikovanějším, je nutné pracovat, učit se od začátku, rozumět nejen práci, ale umět i tu práci prodat, není vždy jednoduché začínat. Ale většinou ty výhody, synům i dcerám, které taková rodinná firma poskytuje nelze přehlédnout.

Třeba v tom, že se většinou ti lidé domluví, neokrádají se, naučí se respektovat jeden druhého, tedy mají-li zájem. V rodině se přeci jen lidé tak nějak hůře podvádějí a okrádají. Tím nechci říci, že se to neděje.

A mají-li zájem, pak v určitém čase plynule firma přejde z jedněch rukou do druhých a jméno, značka a pokračující historie a značka lehce zůstane zachována, což není vůbec marné. Tak si tak tady uvažuji. Možná jsem pro ty vševědy, co obřas čtou moje blogy naivní, leč, mé zkušenosti mou „naivitu” docela opravňují.

Tak, dám si tvaroh s lněným semínkem, studenou sprchu už jsem si dal, pustím si nějaký film a budu odpočívat, na příjemné věci myslet, litovat, že s odcházejícím létem přestanou, některé dámy chodit v těch krásných dlouhých šatech, co mají jen ramínka, odhalená ramena a holé ruce a sukni vláčí skoro až na zem a vypadají v tom děsně šik a eroticky. Jo jo. 

Autor: Jan Jílek | pátek 21.9.2018 12:48 | karma článku: 13,15 | přečteno: 486x
  • Další články autora

Jan Jílek

My pony, rifle and me

Vždy, jak se napiji vody ze sklenice s citronem, uvědomím si, jak zhnuseně mi chutná voda samotná, když v těch vedrech na mě pořád povykují, „musíš pít, pít hodně v těch vedrech!”

20.6.2019 v 16:58 | Karma: 36,68 | Přečteno: 2393x | Diskuse| Osobní

Jan Jílek

Sladké je žít

Užívám si v poslední době nemocnic. Mám se tak skvěle, že mít se lépe, snad to ani nevydržím. Po operaci v únoru vše vypadalo nadějně, leč pak se tněco mírně zadrhlo, neboť nastala lokální recidiva nádoru.

26.5.2019 v 11:03 | Karma: 31,02 | Přečteno: 2054x | Diskuse| Osobní

Jan Jílek

Zbytečný pocit viny

Čas od času se na mne obrátí zoufalá matka, která má povedenou dceru, či syna. Feťačky, alkoholiky, gamblery. Ptají se jestli udělaly dobře, že svou ratolest vypakovaly z baráku.

8.5.2019 v 19:23 | Karma: 31,95 | Přečteno: 2443x | Diskuse| Osobní

Jan Jílek

Ukázka z rozepsané knihy "...a řekla jen.."

Tenhle příběh se nikdy nestal. Jen město Děčín a bývalá kavárna Grand jsou skutečné. Jakákoliv podobnost je čistě náhodná.

5.5.2019 v 11:17 | Karma: 17,42 | Přečteno: 660x | Diskuse| Osobní

Jan Jílek

Nikdo nic za nikoho neodžije

Poslouchám, jak déšť bubnuje na okna a raduji se. Mohlo by pršet celou noc, celý den, celou noc a celý den. Ano vím, že někteří by plakali nad zkaženým víkendem, leč...

26.4.2019 v 21:14 | Karma: 22,49 | Přečteno: 1139x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Pád zhýralého náměstka otřásl Moskvou. Pod Šojguem se houpe židle

25. dubna 2024

Premium Ruskou politickou scénu rozvířil největší korupční skandál od začátku války. Zatčení náměstka...

Prezident má absolutní imunitu. Trump zaměstnal Nejvyšší soud, věří v průtahy

25. dubna 2024  19:09,  aktualizováno  19:40

Nejvyšší soud USA se poprvé zabývá otázkou, zda mají bývalí prezidenti absolutní imunitu vůči...

Trvalo to měsíc. Baltimore otevřel kanál pro lodě uvězněné po zřícení mostu

25. dubna 2024  19:34

Měsíc po zřícení přístavního mostu proplula nově otevřeným plavebním kanálem v Baltimoru první loď....

Chcete peníze? Máme otázky! Jourová jménem Bruselu griluje Ficovu vládu

25. dubna 2024  19:25

Nikdo si nepřeje, aby Slovensko přišlo o peníze z evropských fondů, řekla ve čtvrtek...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 1219
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 718x
Terapeut, spisovatel, cestovatel, snílek

Seznam rubrik

Oblíbené články