Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Laciný výprodej a bazar

Dělat amatérské divadlo, znamená dělat něco, co člověk miluje. A pokud miluje, ona láska se vrací mnohonásobně. Včera jsem si tuhle pravdu, tedy, že: „,Láska se šíří dáváním," ověřil.

 

Hráli jsme Leporelo – zrcadlení. S údivem jsem zjistil, že podle
Wikipedie:

Název leporelo je odvozen od postavy Leporella v opeře Don Giovanni
Wolfganga Amadea Mozarta. Leporello byl sluha dona Giovanniho,
který sepisoval podrobný seznam milenek svého pána.

Jak je vidět, když jsem dal svým textům podtitul:

Lásky zanikající, vznikající a někdy pokračující

Trefil jsem se. Nic zlého netuše. Občas se cítím jako takový Leporello, co
sepisuje ty lásky. Akorát že si nemusím zpívat, jako kdysi Waldemar
Matuška. 
Já jsem měl samý smutný lásky,
nic víc jim nevyčítám,
jenže je nespočítám…

Asi je také nespočítám, ale nebyly ty lásky jen smutný. A bylo dost těch, co toužily
po blízkosti a objetí a věděly, že je to jen na krátko. Rád na ně
vzpomínám. Ale nikdy jsem neslyšel klienta, který by popisoval podobnou
blízkost u prostitutky. O několika sice vím, že mají za partnerky bývalé
prostitutky, ale ti většinou o svém vztahu se moc nešíří.

Ne, seznam si nepíši. Není důvod. Některé byly dlouhé, některé krátké,
ale všechny byly krásné. Když třeba neskončily podle představ jedné či
druhé strany. Občas na některé ze svých skupin dojde k tomu, že někteří
členové nerozlišují, nebo spíš nechtějí rozlišit mezi placenou prostitutkou
a ženou, se kterou se setkají a prožijí s ní románek, co sice netrvá časově
dlouho, ale občas zanechá hezké vzpomínky pro oba. Moralisticky se
pokoušejí racionalizovat, ale vždy se ukáže, že se jedná jen o
racionalizaci.

Podotýkám, že nejsem moralista a je mi jedno z morálního hlediska, že
jsou lidé co prodávají tělo k použití. Prodávají svoje tělo a pokud najdou
kupce, pak je to mezi nimi. Trochu jiný postoj mám k lidem, co prodávají
drogy nebo alkohol. Ty lidi prodávající tělo nesoudím, ale ani nevyhledávám.
Chci mít ten rituál, tu určitou míru nejistoty, protože mírná nejistota
posiluje ducha.

Mnozí muži se bojí oněch seznamovacích rituálů, bojí se, že budou
odmítnuti a z toho důvodu vyhledávají prostitutky. Říkám jim:
„,Rituály jsou součástí lidské kultury a civilizace. Jsme lidmi
nikoliv proto, že jsme přirození, ale z toho důvodu, že máme kulturu a
rituály. A jste-li závislí, tím, že opomíjíte rituály, nechcete čekat, jen
se déle udržujete ve své závislostním chování a myšlení. Ne vždy dojdu
pochopení, ale to už je úděl terapeuta závislých.

Myslím si, že ten rituál, co nutí člověka čekat, být trpělivý, učí
jednoho každého, muže i ženu znát svou cenu znát cenu toho druhého.” U
závislých obnova rituálů je cestou, jak znovu se naučit být s lidmi, mezi
lidmi a umění být trpělivý, nechtít dosáhnout všeho hned. Umět počkat.

S jedním klientem, který má těžkosti se vztahy se ženami jsem probíral
jeho důvody proč chodí třeba na seznamky. Chodí a stěžuje si na kvalitu
„zboží.”Přebírá, přebírá a vlastně žádná mu není dobrá. Na každé
něco negativního najde.

Osobně si myslím, že vybírat si ženu pro život na seznamce je možné, ale
sám za sebe, bych do něčeho takového nešel. Připadá mi to, možná se mýlím,
jako jít nakupovat do výprodeje. Nějak jsem celoživotně preferoval seznámení
osobně. I když díky chatu jsem se seznámil s několika ženami, ale přes
seznamku ne. Sešel jsem se třeba s lidmi na nějakém srazu, či osobně
nezávazně, když jsme se třeba několik týdnů či měsíců na tom chatu bavili.

Ledacos jsme si v tom osobním písemném styku důvěrného řekli.

Nic jsem od těch seznámení neočekával, rozhodně ne lásku a partnerku na
celý život. Myslím, že je veliká chyba, když lidé začnou tlačit na nějaké
rozhodnutí, protože oni si představují, že souhlas se setkáním, automaticky
znamená závazek. Přiznám se, že pro mne ne. Rád se s někým setkám, nejsem
proti sexu, pokud mne dáma přitahuje, ale rozhodně ani sex, ještě neznamená
z mé strany ochotu k dlouhodobému trvalému svazku.

Nějak mám zafixováno, že vztah se vyvíjí, lidé se nějakou dobu poznávají,
aby věděli, že se nejedná o nějakou fascinaci, ale určitou přitažlivost,
která může dospět ke vztahu, jež bude výhodný a prospěšný pro obě strany.
Vztah se buduje, člověk se učí s tím druhým žít a někdy může po čase v
zátěžové situaci zjistit, že ten druhý není tak stabilní, jak se zdál. A
vždy je lepší odejít, dokud nejsou děti, společný majetek, nebo velká citová
vazba.

Navíc, seznamky poskytují tisíce „kvalitních”
partnerů/partnerek, kteří mají všechny možné ctnosti. Leč je s podivem z
jakého důvodu jsou sami. A z jakého důvodu mají smůlu na špatné partnery?
Jak lidské, tak díky terapeutické zkušenosti jsem dospěl k názoru, že
většinu rozchodů se svými partnerkami jsem si zapříčinil sám. Bud jsem je
málo miloval, nezáleželo mi na nich, tak jak očekávaly, tedy odešly a
protože mi na nich málo záleželo, necítil jsem takovou lítost, jak bych
podle mínění některých měl.

Bylo málo těch, které jsem opravdu miloval. Většinu z nich jsem snášel.
Což považuji za ideál. Lidé se snášejí, respektují, nedělají si zbytečné
naschvály, nemají jeden od druhého nadměrná očekávaní. U těch, které jsem
miloval, mi láska zaslepovala oči. Neviděl jsem, co jsem vidět měl a pak
jsem se nestačil divit. Má zaslepující láska nebyla chyba těch partnerek,
ale jen a jen moje.

Tuhle svou zkušenost si potvrzuji i na svých klientech. Dopouští se chyb,
ukončují své vztahy, nechají se opustit, aby pak mnozí zatrpkli a hledají
vinu všude jinde, než u sebe. Příliš milující jsou zaslepeni, málo milující
jsou lhostejní. Pak jsou opuštěni, ti lhostejní se oklepou a klidně začnou
znovu. Většinou ne jinak a ne lépe. Muži zatracují ženy, ženy zatracují
muže, hledají viníky a vždy najdou. Mimo sebe.

Takže divadlo bylo o vztazích, dnešní dvě terapie také byly o vztazích, o
vztazích jsem dost přemýšlel a tedy blog je tak trochu osobní a tak trochu
zamyšlení. Nejsem expert na seznamky, pokud se někomu podaří si tam najít
partnera s nímž je spokojen je jen dobře.

Ale jak říkám, poslouchám-li zkušenosti klientů, pořád mám pocit, že je to
podobné tomu, když žena touží po značkovém prádle, takovém tom luxusním a
místo toho se přehrabuje v laciném obchodním domě v hromadách prádla ve
slevě. Určitě najde i dobrý kus, ale značkové prádlo to není. Ale je to jen
a jen pocit a přes pocit, jak známo, vlak nejede. A ty prostitutky?
To je jen a jen bazar. A jako chudý člověk v bazaru nenakupuji. Jo jo.

 

Autor: Jan Jílek | čtvrtek 21.6.2018 0:46 | karma článku: 10,77 | přečteno: 258x
  • Další články autora

Jan Jílek

My pony, rifle and me

Vždy, jak se napiji vody ze sklenice s citronem, uvědomím si, jak zhnuseně mi chutná voda samotná, když v těch vedrech na mě pořád povykují, „musíš pít, pít hodně v těch vedrech!”

20.6.2019 v 16:58 | Karma: 36,68 | Přečteno: 2393x | Diskuse| Osobní

Jan Jílek

Sladké je žít

Užívám si v poslední době nemocnic. Mám se tak skvěle, že mít se lépe, snad to ani nevydržím. Po operaci v únoru vše vypadalo nadějně, leč pak se tněco mírně zadrhlo, neboť nastala lokální recidiva nádoru.

26.5.2019 v 11:03 | Karma: 31,02 | Přečteno: 2054x | Diskuse| Osobní

Jan Jílek

Zbytečný pocit viny

Čas od času se na mne obrátí zoufalá matka, která má povedenou dceru, či syna. Feťačky, alkoholiky, gamblery. Ptají se jestli udělaly dobře, že svou ratolest vypakovaly z baráku.

8.5.2019 v 19:23 | Karma: 31,95 | Přečteno: 2443x | Diskuse| Osobní

Jan Jílek

Ukázka z rozepsané knihy "...a řekla jen.."

Tenhle příběh se nikdy nestal. Jen město Děčín a bývalá kavárna Grand jsou skutečné. Jakákoliv podobnost je čistě náhodná.

5.5.2019 v 11:17 | Karma: 17,42 | Přečteno: 660x | Diskuse| Osobní

Jan Jílek

Nikdo nic za nikoho neodžije

Poslouchám, jak déšť bubnuje na okna a raduji se. Mohlo by pršet celou noc, celý den, celou noc a celý den. Ano vím, že někteří by plakali nad zkaženým víkendem, leč...

26.4.2019 v 21:14 | Karma: 22,49 | Přečteno: 1139x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  12:30

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Ve vaně mi spí cizí muž, nejde vzbudit, volal na policii zoufalý majitel domu

24. dubna 2024  12:29

Policisté na Havlíčkobrodsku vyšetřují neobvyklý případ. Do domu v Úsobí se v úterý večer...

Naučená omluva, bez upřímné lítosti. Za pokus o vraždu dívky dostal Ukrajinec 19 let

24. dubna 2024,  aktualizováno  12:27

Krajský soud v Plzni odsoudil na devatenáct let Ukrajince Viktora Veselovského, který se loni v...

Svobodu se lidovci snažili dostat pryč ze strany, teď kauzu odkládají

24. dubna 2024  12:20

Lidovecká snaha vystrnadit ze strany jednoho ze svých nejznámějších poliků, bývalého šéfa strany a...

  • Počet článků 1219
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 718x
Terapeut, spisovatel, cestovatel, snílek

Seznam rubrik

Oblíbené články