Stav smíření a stav rezignace

19. 11. 2017 1:39:16
Umění je krása a také dřina. David dorazil na vteřinu přesně v 9:30, a netušil jsem, že odejde odpoledne. Probírali jsme scénář filmu od začátku do konce.

Má láska, která se účastní celého projektu jako architektka, nám do toho mluvila. Většinou k věci. Byla to dřina, ještě během debaty jsem dopsal dvě scény. Mám zvyk, buď napsat rovnou, jak dostanu nápad, nebo později mám potíže si vybavit, co vlastně chci napsat. Pokud dostanu nápad, jsem schopný během pár minut tu scénu napsat. Tady při debatě jsem nápady měl. Měl a napsal.

Přemýšlel jsem v noci o tom, co se vlastně děje s lidmi, kteří jsou v poslední době nespokojení s poměry. Občas je mi líto, že mnozí rezignují na svůj život a nenacházejí určitou míru smíření se s tím, že svět není dokonalý, lidé nejsou dokonalí, život není dokonalý. Chvíli hlásají hesla o neustálém boji. Aby nakonec unaveni z neustálých „proher” rezignovali.

Vlastně si uvědomuji, že mnozí lidé nerozlišují mezi dvěma duševními stavy. Stav smíření a stav rezignace. Takto uvažující lidé se domnívají, že smíření znamená prohru a neschopnost. Ano, jsem smířený s tím, že neuběhnu ve svém věku a stavu svých kolen, maraton. Nepochybně se najdou lidé, kteří v rámci neustálého „rozvoje” těla a mysli mi budou tvrdit, že kdybych chtěl, jistě bych mohl. Mohl se alespoň pokusit a nesmířit se s tím věkem a stavem těla.

Znám lidi, kteří se nechtějí smířit se svým věkem a hrají si neustále na mladé. Bohužel jen hrají. Možná sklidí slůvko uznání od svého okolí za své úsilí, ale jsou vlastně jen otroky své touhy po nesmrtelnosti a věčného mládí. Jelikož jsem si vědom skutečnosti, že jsem limitován časem a konečností, rezignoval jsem na úsilí věčného mládí, smířil jsem se s tím, a díky onomu smíření si dokáži hrát v oblastech, kde vystačím s hlavou.

Vlastně dnešní den byl potvrzením toho, co jsem napsal v předchozích řádcích. Smířil jsem se, dokonce jsem díky smíření rezignoval na úsilí v určitém směru, abych nemusel rezignovat na zájmy, které mě v tuhle chvíli plně uspokojují. Mám možnost udržet v pořádku hlavu, neb většina toho, jak jsme na tom, se rozhoduje v hlavě.

Jistě, že je důležité udržovat tělo i hlavu, ale pro mne je také nutné se smířit s omezeními, hledat možnosti jak pracovat s tím, co je k dispozici, hledat možnost jak dál, pokud už něco nejde, hledat, co jde a nerezignovat a jen čekat až umřu. Smířit se s věkem a nerezignovat na život.

Napadají mne nostalgické myšlenky, vždy, když se odevzdám vzpomínkám na své mládí. Pak si na druhou stranu uvědomím, že žiji dnes, tady a teď a mám hned chuť na to, co je v mém dosahu. Třeba na cvičení rovnovážných technik. Tyto techniky zlepšují rovnováhu jak psychickou, tak stabilitu fyzickou. Obojí se vzájemně ovlivňuje.

Čím jsem starší, tím víc cítím, že potřebuji tyhle techniky procvičovat, Nerezignoval jsem na svou celkovou stabilitu. Nesmířil jsem se s tím, že je nutné v tomhle směru příliš zestárnout. Tady za pomoci těchto technik se dá právě ta celková stabilita udržet. Kdo cítí psychickou stabilitu, žije se mu snáz. Snažím se o dvě věci. Udržet stabilitu a pokud bude v mých silách, pokusit se nepodlehnout demenci.

Občas čtu příběhy lidí, kteří relativně brzy se stali dementními. Myslím, že to je škoda. Škoda, protože ti lidé mnohdy díky způsobu života, drogy, alkohol, neustálému přetěžování, jsou tím způsobem života předčasně vyčerpáni. Vyčerpáni způsobem života, vyčerpáni neustálým úsilím o nesmrtelnost a věčné mládí, které vždy prohráváme. Prohra přináší v takovém případě zatemnění mysli, kdy se často dostávají ti hledači do deprese. Deprese, díky které nejsou schopni hledat efektivní možnosti, jak si v životě ulehčit. Možnosti ulehčení, které nabízejí různé relaxační a mentální techniky. Plus cvičení jógových technik, technik tai-či atd.

Jak se dočítám v literatuře, která se zabývá mozkem, stabilitou duševní i tělesnou, relaxační a mentální techniky, plus modlitba, či pomalé cvičení bez námahy a zaměřením na výkon, mnohému zabrání, případně alespoň zpomalí. Osobní zkušenost ty závěry v literatuře potvrzuje. Jestli si něčeho vážím, tak přesně toho, že díky výše uvedenému způsobu života, pořád jsem schopný mít nápad, mít invenci a schopnost reagovat na podněty, které život přináší.
Pořád bych rád napsal scénář k celovečernímu filmu, nebo scénář k televiznímu seriálu, který by se zabýval terapii a životem v abstinenci. Osobně je praktikuji a má subjektivní zkušenost mi radí: „Pokračuj v tom způsobu života, nerezignuj.!!!”

Rád bych ukázal, že život v abstinenci, není věčný boj s chutěmi na alkohol a drogy, ale smysluplný život, kde má člověk možnost zvyšovat svou schopnost snášet zátěž. Zátěž, kterou život sám sobě přináší. Terapie zaměřená na závislost z mého hlediska má tyhle dovednosti přinášet. Nejen samotnou schopnost abstinovat, ale i umět unést život takový, jaký je.Z mého hlediska tohle není málo. Jo jo.

...jen začnem hrát, tak začnou vonět růže, já pocit mám, že děláme co můžem...máme prej zdravý ruce, ale obě pouze levý, práce nám překáží, věřte kdo ty fámy o nás šíří, nám že jen křivdí touhle lží.

Autor: Jan Jílek | neděle 19.11.2017 1:39 | karma článku: 16.09 | přečteno: 770x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Osobní

Jiří Kačír

Recenze hry Baldur's Gate 3 a nových pravidel D&D 5E

Baldurs Gate 3 je RPG hra postavená na pravidlech Dungeons & Dragons, konkrétně na jejich nejnovější verzi 5E. Oproti verzím 3.5 a 4.0, které se používaly někdy od roku 2000 až do teď, se ve verzi 5E provedla spousta změn.

17.3.2024 v 13:41 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 60 | Diskuse

Vlastík Fürst

Dě-da nebo dědek plesnivý

Blíží se jaro a s ním doba, kdy se do ulic vyrojí spousta lehce přioděných slečen a dam. A tak se možná my, co jsme většinově orientovaní, od těch krasavic zase dočkáme nějakého nelichotivého komentáře.

16.3.2024 v 8:30 | Karma článku: 25.51 | Přečteno: 519 | Diskuse

Vlastík Fürst

S Ním jsem silný

David pokračuje ve své písni. Už v ní stihl Stvořiteli říci vše, co ho trápí. Sdílí se s ním o své obavy z toho, že jeho vojsko bez pomoci shůry prohraje. Strach mu ale nahání i mlčení nebes.

8.3.2024 v 19:10 | Karma článku: 12.36 | Přečteno: 205 | Diskuse

Vít Olmer

Bitva o důchod (humoreska)

Nedávno jsem se dočetl, že nějaká paní měla z vyřizování svého důchodu hlavu jak pátrací balon. Chtěl bych ji utěšit...

8.3.2024 v 19:08 | Karma článku: 43.99 | Přečteno: 8013 | Diskuse

Tien Tran Tat

Koupil bych si průvodce po Vietnamu? Spíš nekoupil

Nedávno jsem v ruce držel průvodce po Vietnamu. Publikováno v roce 2018. Není to jediný průvodce, který jsem prolistoval. Vždycky mě zaujme filmové doporučení. Většinou nabídka amerických válečných filmů. Rozčiluje mě to.

6.3.2024 v 8:24 | Karma článku: 23.74 | Přečteno: 409 | Diskuse
VIP
Počet článků 1219 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 717

Terapeut, spisovatel, cestovatel, snílek Moje knihy na iDNES.cz - Knihy.iDNES.cz

Seznam rubrik

Oblíbené články

více

Nutný výchovný pohlavek, souhlasí Bouček i Havlová s přerušením projevu na Lvu

Moderátor Libor Bouček ostře zareagoval na kauzu ohledně délky proslovu režisérky Darji Kaščejevové na předávání cen...

Švábi, vši a nevychované děti. Výměna manželek skončila už po pěti dnech

Nová Výměna manželek trvala jen pět dní, přesto přinesla spoustu vyhrocených situací. Martina ze Znojma se pokoušela...

Vyzkoušeli jsme podvod z Aliexpressu. Může vás přijít draho, i po letech

Nakoupili jsme na Aliexpressu a pěkně se spálili. Jednu USB paměť, dvě externí SSD a jeden externí HDD. Ve třech...

Chtěli, abych se vyspala s Baldwinem kvůli jeho výkonu, říká Sharon Stone

Herečka Sharon Stone (66) jmenovala producenta, který jí řekl, aby se vyspala s hercem Williamem Baldwinem (61). Měla...

Konec nadvlády programátorů. Pozic ubývá, na jednu se hlásí stále víc lidí

Premium Ochota firem splnit uchazečům skoro jakýkoli požadavek a velmi nízká konkurence. Tak by se ještě nedávno dala definovat...