Chtěl jsem být guitar man

17. 11. 2017 2:15:27
17 listopad. Zažil jsem už dost sedmnáctých listopadů, abych mohl říci, jestli jsem, nebo nejsem rád, že jsem se jich dožil a prožil.

Ty komunistické, co si při nich bolševik přihříval polívčičku při vzpomínce na Jan Opletala a spol z roku 1939 jsem bral jako vrcholné pokrytectví a zneužití. V roce 1939 se rozhodně nejednalo o bolševickou záležitost, ale o demonstrace k 21 výročí založení ČSR. Ta byla demokratická a co se bolševikovi hodilo do krámu, to z ideologických důvodů překroutil a zneužil.

Takže těch 28 let od roku 1989 považuji za velmi hezké, velmi důležité pro sebe, jsem rád, že jsem se jich dožil a nijak si nestěžuji. Já si obyčejně stěžuji docela rád, ne všechno se mi líbí, ale demokracii, typu zastupitelské demokracie mám v mysli jako něco pozitivního.

Říkám a používám rád heslo: „Budete-li myslet dobře, stanete se nebem, budete-li myslet zle, stanete se peklem ”. Jak mám odpozorováno, ti co ač se mají dobře, na ničem nedokáží najít nic jiného než vady, jsou peklem sami sobě a svému okolí.

Musím se přiznat, že nečtu ani v blogách ani jinde, ty nekonečné stesky na zkaženou dobu, nezajímají mne katastrofické scénáře, jimiž si mnozí plní svou mysl a šíří je dál a dál. Není dobré mlčet ke zlému, to bych si netroufl tvrdit ani náhodou, ale není dobré jen vidět černě. To už bych si troufl tvrdit dost nahlas.

Jasně, chce-li někdo jen trousit výkaly, nejen z konečníku, ale i z tlamy, nechť tak činí. Takové lidi neposlouchám mimo pracovní dobu, nečtu je, pokud ano, tak vždy jen jednou. Nechám je jejich neštěstí a nevyvracím jim, alespoň ne nijak často jejich pohled na svět.

Jsou lidé, co se mýlí, s těmi klidně diskutuji a jsou lidé, co chtějí jen souhlas s tím co říkají. S těmi se nezdržuji. Podobné jako bych nežil s ženou, co třeba chlastá. Nebo nehorázně, jak říkají psychiatři, patologicky žárlí. V terapii je mým cílem je vyslechnout, porozumět jim, přijmout je jací jsou, ale v civilu, si snažím oddáchnout.

Už jsem naznačil, chyby nepřehlížím, zlu čelím, je-li to v mých silách, ale komunisty, socany a jim podobné exoty jako jsou další členi z uskupení SPD, ANO, tak s těmi nediskutují, nesnažím se je přivést na víru pravou, že rozhodně není tak zle, jak oni říkají a ti co stále křičí o zlodějích, by si rozhodně měli zamést před vlastním prahem. Natož abych s e zdržoval, pokud nemusím v jejich dosahu.

Ano, stojím si za svým pocitem, že jsem měl hezké časy, od roku 1989 až k dnešku, potíže se vyskytly, ale jak říká Robert Fulgum, když vzpomíná na jednoho Žida, kterého potkal na brigádě a který ho poučil o rozdílu mezi problémem a nepohodlím.

„Ty si, Fulčume, myslíš, že všechno víš, jenže nerozeznáš rozdíl mezi nepohodlím a problémem. Když si zlámeš vaz, když nemáš co jíst, když ti hoří dům – tak to je problém. Všechno ostatní je nepohodlí. Život je nepohodlný. Život je hrbolatý. Nauč se rozlišovat mezi nepohodlím a skutečnými problémy. Dožiješ se vyššího věku. A taky nebudeš tak otravovat lidi. Dobrou noc.““ (kap. XV – Léto roku 1959)

Tak říkám podobně jako ten Žid, co strávil tři roky v Osvětimi. „ Dokud člověk nemá hlad, neumírá na smrtelnou nemoc, nemrzne, má možnost se o sebe postarat, tak se nic neděje! ” A ta možnost a mnohé další možnosti tady těch 28 let byly. Skoro pro všechny. Snad jen pro ty opravdu nemohoucí ne. Ale o ty se zas musí v rámci solidarity postarat ti mohoucí. Tedy rozhodně bych nedoporučoval se starat o ty líne.

Když Pán Bůh dá, třeba ještě pár let prožiju v těch časech, kdy se člověk má možnost postarat o svou obživu, zábavu a ty, kteří jen kňučí, nechá jejich kňučení. Ať si ho plně a zcela užijí. Na světě je tolik krásných věcí a všechno za jeden život nestihne. Jo jo.

...byl jsem vždy za jedna a nikdy za tři, v té nejslavnějších, ze všech škol..stará škola sem a stará škola tam, za to může rock and roll, že starou školu mám...

Well, I quit my job down at the car wash,
Left my mama a goodbye note,
By sundown I’d left Kingston,
With my guitar under my coat,
I hitchhiked all the way down to Memphis,
Got a room at the YMCA,
For the next three weeks I went huntin‘ them nights,
Just lookin‘ for a place to play,
Well, I thought my pickin‘ would set ‚em on fire,
But nobody wanted to hire a guitar man.

Kytaristou jsem se nestal, ale stejně jsem si užil...

Autor: Jan Jílek | pátek 17.11.2017 2:15 | karma článku: 15.54 | přečteno: 346x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Osobní

Jiří Kačír

Recenze hry Baldur's Gate 3 a nových pravidel D&D 5E

Baldurs Gate 3 je RPG hra postavená na pravidlech Dungeons & Dragons, konkrétně na jejich nejnovější verzi 5E. Oproti verzím 3.5 a 4.0, které se používaly někdy od roku 2000 až do teď, se ve verzi 5E provedla spousta změn.

17.3.2024 v 13:41 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 60 | Diskuse

Vlastík Fürst

Dě-da nebo dědek plesnivý

Blíží se jaro a s ním doba, kdy se do ulic vyrojí spousta lehce přioděných slečen a dam. A tak se možná my, co jsme většinově orientovaní, od těch krasavic zase dočkáme nějakého nelichotivého komentáře.

16.3.2024 v 8:30 | Karma článku: 25.51 | Přečteno: 522 | Diskuse

Vlastík Fürst

S Ním jsem silný

David pokračuje ve své písni. Už v ní stihl Stvořiteli říci vše, co ho trápí. Sdílí se s ním o své obavy z toho, že jeho vojsko bez pomoci shůry prohraje. Strach mu ale nahání i mlčení nebes.

8.3.2024 v 19:10 | Karma článku: 12.36 | Přečteno: 205 | Diskuse

Vít Olmer

Bitva o důchod (humoreska)

Nedávno jsem se dočetl, že nějaká paní měla z vyřizování svého důchodu hlavu jak pátrací balon. Chtěl bych ji utěšit...

8.3.2024 v 19:08 | Karma článku: 43.99 | Přečteno: 8019 | Diskuse

Tien Tran Tat

Koupil bych si průvodce po Vietnamu? Spíš nekoupil

Nedávno jsem v ruce držel průvodce po Vietnamu. Publikováno v roce 2018. Není to jediný průvodce, který jsem prolistoval. Vždycky mě zaujme filmové doporučení. Většinou nabídka amerických válečných filmů. Rozčiluje mě to.

6.3.2024 v 8:24 | Karma článku: 23.74 | Přečteno: 409 | Diskuse
VIP
Počet článků 1219 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 717

Terapeut, spisovatel, cestovatel, snílek Moje knihy na iDNES.cz - Knihy.iDNES.cz

Seznam rubrik

Oblíbené články

více

Nutný výchovný pohlavek, souhlasí Bouček i Havlová s přerušením projevu na Lvu

Moderátor Libor Bouček ostře zareagoval na kauzu ohledně délky proslovu režisérky Darji Kaščejevové na předávání cen...

Švábi, vši a nevychované děti. Výměna manželek skončila už po pěti dnech

Nová Výměna manželek trvala jen pět dní, přesto přinesla spoustu vyhrocených situací. Martina ze Znojma se pokoušela...

Vyzkoušeli jsme podvod z Aliexpressu. Může vás přijít draho, i po letech

Nakoupili jsme na Aliexpressu a pěkně se spálili. Jednu USB paměť, dvě externí SSD a jeden externí HDD. Ve třech...

Chtěli, abych se vyspala s Baldwinem kvůli jeho výkonu, říká Sharon Stone

Herečka Sharon Stone (66) jmenovala producenta, který jí řekl, aby se vyspala s hercem Williamem Baldwinem (61). Měla...

Byla to láska na první pohled, říká hvězda Gilmorek o manželství s modelkou

Milo Ventimiglia (46), představitel Jesse ze seriálu Gilmorova děvčata nebo Jacka Pearsona ze seriálu Tohle jsme my, je...