Život není peříčko

2. 11. 2017 23:07:12
Dostávám se do věku, kdy začínám patřit mezi „neviditelné lidi.” Ano, ano, vím co píši. Byly doby, kdy jsem šel po ulici a leckteré krásné dívčí oko na mne spočinulo se zalíbením.

Ty doby minuly a jsem téměř neviditelný. Prostě život je takový a z
nepřehlédnutelného, jsem se stal málo viditelný. Nebo skoro neviditelný.
Vzpomínám si, jak mi kdysi, jedna kolegyně, dnes už opravdu stará dáma
líčila své zděšení, že už po ní chlapi v tramvaji nekoukají, neosahávají ji,
prostě tehdy použila to dnes hojně používané slovo: „Žádný sexuální
harassment.” Pro mne tehdy nové slovo. Bylo mi ji líto, protože vím,
jak některým ženám záleží na tom aby byly viditelné, nepřehlédnutelné. Podobně jako
muži. Mnozí také chtějí být viditelní.

Prostě tohle patří k lidské nátuře, k evoluční výbavě, neb vzhled je
rozhodující při prvním kontaktu. Koutkem oka mrkneme a hned víme, zda nám
stojí za to riskovat. Slůvko ztratit v naději, že bychom si mohli oba užít.
Lásky, milování, společného času.

Až časem se ukazují ty další potřebné atributy, které
jsou důležité pro pro zachování rodu a spolužití. Konec konců, mnoho žen mi
dalo za pravdu v tom, že jim záleží na tom, zda se mužům líbí, či nikoliv.

A také si vzpomínám na ty časy, kdy jsem míval partnerky o víc jak dvacet
let mladší, ač jsem nebyl miliardář a jak se k nim chovaly ženy, které byly
v mém věku. Jak je osočovaly, dávaly jim najevo svou nelibost. Ke mne
také neplanuly žádnou žádnou velkou vstřícností. Pokud jsem byl ve
společnosti těch mladých krásných žádoucích, voňavých žen. Ano, ano, harašil
jsem, pravě vždy směrem k těm mladým. Ony některé ten "harassment" přijímaly,
některé mne rovnou odmítly, jak už to v tom lidském životě bývá.

Jestli truchlily, či byly v depresi po svém odmítnutí mé maličkosti
netuším. Nesvěřily se. Pokud používám slovo „harassment”, mám na
mysli chování, kdy ženám říkám, že se mi líbí, že po nich toužím, že jsou
pro mne voňavé atd. Prostě dávám jim najevo, že je vnímám. Tedy některé. A
teď se dostanu k tomu zásadnímu.

Zdá se mi, že celé ono „Me too” zahájily ženy, co si po více
jak dvaceti letech, vzpomněly, že je kdysi nějaký slavný muž obtěžoval.
Je-li dámě padesát, tak se jaksi bohužel, stává méně viditelnou. Z hlediska
evoluce už není dobrá na rození dětí, ale už jen jako babička na hlídání
dětí. Z hlediska evoluce, je takhle podprahově muži vnímána. Muži prostě
ženy podprahově hodnotí, zda mohou mít děti, či nikoliv. Žádná ženská práva
na tom nic nezmění. Ženy by ale mohly žalovat evoluci. Třeba se najde soud,
co by takovou žalobu přijal.

Vůbec nepopírám, že z hlediska dnešní doby žena se necítí v padesáti a
výše stará. Jenže ta evoluce. No a pokud tažení za ženská práva podnikají
ženy, které si po letech vzpomenou, že byly obtěžovány, pak mi takové
chování připomíná tu onu výše zmíněnou dámu, která plakala, že už je pro
většinu mužů "neviditelná.” Ale třeba se pletu a skutečně mají
starost o to, aby mladé ženy, nebyly obtěžovány starými chlapy, co nemají
zábrany.

Odjakživa pro mne platilo, že když mi žena řekla ne, platilo ne. Chápal
jsem, i když nerad, že má jiný vkus, jiného chlapa, nebo je na ženy,
případně že má menses, či nějaký jiný důvod. Nikdy jsem se z odmítnutí
nehroutil, vždy jsem zastával zásadu, že nějaká jiná, co mi voní, tak té
mohu vonět i já. Nemohu mít každou, stejně jako každá nemůže mít mě. Tak to
v životě chodí.

Mám takový pocit, že se vlastně celá ta událost kolem sexuálního
harašení v současnosti se pohybuje v rovině zklamaných, neviditelných žen, které se chtějí
zviditelnit. Například na osmdesátiletém herci, který někoho údajně před víc
jak třiceti lety obtěžoval. Dnes je dámě, co ji bylo tehdy kolem sedmnácti, skoro padesát, asi už se o ní tolik nemluví, ale ona dnes se ve své mysli pěstuje to utrpení z té doby, o kterém
cudně třicet dva let mlčela a dnes promluvila. Smutná historka.

K takovému sdělení mám holou nedůvěru. Stejně tak jako k těm, co si
najednou po letech vzpomněly na své utrpení, co zažily. Nechci skutečně zlehčovat
obtěžování, kterého se některým ženám dostává. Nepochybně existuje. Jenže, pokud se má vzdát funkce britský ministr, co sahal novinářce na koleno, před patnácti lety, tak zírám. Tohle už není skandál, to je hon na čarodějnice. A jak si vybavuji vzhled, některých Britek, pak docela obdivuji odvahu britských mužů, při sahání na jejich kolena.

Chce-li mne tedy nějaká starší dáma osočit z toho že jsem ji kdysi osahával, ona má z toho dodnes trauma, nepolituji ji. Pouze se klidně přiznám: Mé chování nedosahovalo vysokých standardů, které dnes vyžadují některé ženy, ale je mi to jedno. Pokud by nastal nějaký hon na mou osobu, o čemž skutečně pochybuji, neb jsem celkem nemajetný, bez politické funkce a nezaujímám žádné významné postavení, koupím si na tu
honičku lístek do první řady.

V případech takového honu, myslím, že jediná odpověď mužů na podobnou hysterii je asi taková. Praktikovat totální izolaci všech žen, které požadují „vysoké standardy” co se chování mužů týče. Skutečně žádný obdivný pohled směrem k takové ženě, žádný náznak, že by byl zájem o tu ženu, žádná reakce při změně účesu. Žádný dotek. Jen ticho a mlčení. Dotýkat se může sama sebe. Mluvit také sama se sebou. Pokud ji takový způsob života vyhovuje, má jen každá taková mít, co si přeje.

Mlčení, které bude, jak říkají zenoví mistři, hromové. Nepochybně budou ty ženy rády, že si jich nikdo nevšímá a svou sociální izolaci si patřičně užijí.

Já osobně takové chování vůči ženám praktikuji. Pokud se nějaká chce seznámit, musí se snažit, vyvinout patřičnou iniciativu aby si mne zasloužila. A vybírám si, která si na mne smí sáhnout. Ne všechny tuhle metodu obdivují. Natož aby jim vyhovovala. Ale život není peříčko. Jo jo.

Autor: Jan Jílek | čtvrtek 2.11.2017 23:07 | karma článku: 25.51 | přečteno: 811x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Osobní

Tereza Ledecká

IQ tykve ?

Jednou v Básnících se Štěpán Šafránek zeptal pana profesora, "Jak člověk pozná, že je blb?" Pamatujete, co mu na to odpověděl? "Chytrej člověk to nepozná nikdy, a blbci je to jedno!" Tak vám přeju, ať nikdy nedojdete poznání...

28.3.2024 v 14:15 | Karma článku: 12.33 | Přečteno: 200 |

Lucie Svobodová

Magor

Přátelé, širší rodina - každý reagoval na mé členství odlišně. Někteří na mě neustále křičeli, že jsem magor. Jiní si to pravděpodobně také mysleli, ale rozhodli se nechat si to pro sebe.

28.3.2024 v 8:59 | Karma článku: 12.44 | Přečteno: 1295 | Diskuse

Vlastík Fürst

Pravopis máš hrozný, ale piš dál!

Jaké máte vzpomínky na svá školní léta? Měli jste také svého oblíbeného učitele - učitelku? Nebo jste dokonce byli platonicky zamilovaní do vaší kantorky - kantora?

27.3.2024 v 14:30 | Karma článku: 22.33 | Přečteno: 465 | Diskuse

Tereza Ledecká

Sněžkolezkyně

My Češi jsme pověstní svými nákupními výpravami do Polska, ale věřte, že na dně Lomniczky nic nekoupíte, a ještě za to draze zaplatíte

20.3.2024 v 23:29 | Karma článku: 10.93 | Přečteno: 297 |

Jiří Kačír

Recenze hry Baldur's Gate 3 a nových pravidel D&D 5E

Baldurs Gate 3 je RPG hra postavená na pravidlech Dungeons & Dragons, konkrétně na jejich nejnovější verzi 5E. Oproti verzím 3.5 a 4.0, které se používaly někdy od roku 2000 až do teď, se ve verzi 5E provedla spousta změn.

17.3.2024 v 13:41 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 68 | Diskuse
VIP
Počet článků 1219 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 717

Terapeut, spisovatel, cestovatel, snílek Moje knihy na iDNES.cz - Knihy.iDNES.cz

Seznam rubrik

Oblíbené články

více

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...