Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Závist a nenávist

Jak si tak brouzdám po netu, hledaje různé návody a metody, jak dělat to či ono. Objevuji zajímavá videa, knihy a zjišťuji, že se člověk může zcela regulérně učit.

 

Učit aniž by vytáhl paty z domova. přeci jen. Jsem už starší pán a
klidně strávím v posteli s knížkou, nebo u počítače celý den, aniž
bych měl pocit viny. A vždy v momentě, kdy se začnu učit něco
nového, zjišťuji, že se třeba ke kreslení najde video, které mi umí
objasnit něco, např. o mozkové mrtvici. Třeba tady.

Video o zkušenosti s mozkovou mrtvicí. Sice netvrdím, že bych se
chtěl podrobit takové zkušenosti, ale je úžasné, co ta ženská z toho
dokázala vytěžit. Osm let se sice dávala dohromady, ale právě to je
něco, co zasluhuje úcty. Nevzdala a budovala svůj život i dovednosti
znovu a znovu.
?
Hledaje, hledaje dál jsem objevil nádherná videa se zakladatelkou
metody kreslení pravou mozkovou hemisférou Betty Edwards, stejně
jako její knihu. Pochopitelně jsem si ji opatřil. Trochu mne
pobavilo, že když jsem pochválil videa své bývalé ženy, tedy ji
osobně přes fejsbůk, zmizely.

Chtěl jsem se znovu podívat jak se dělá ta mřížka, kterou používá
na kreslení a nikde nic. Vše zmizelo. No, mohl bych se něco
naučit. Ale nevadí, našel jsem vše potřebné právě v knize a ve videu
Betty Edwards. Inu láska nikdy nerezaví a je-li nenaplněná, přetaví
se v nenávist. Už dávno jsem zjistil, že pokud mne někdo nenávidí,
tak proto, že mne kdysi miloval a už dnes není schopen mne
milovat. Nenávist je hluboký cit.

Láska a nenávist jsou dva city hned vedle sebe. Dokud trvají,
jeden cit nebo druhý, není člověk tomu druhému
lhostejný. Lhostejnost je pro člověka asi to nejhorší, co ho může
potkat. Uvědomil jsem si tohle dávno ve svém mládí, když jsem chtěl
vypadat vtipný a říkal jsem některým lidem, hlavně děvčatům,
„Když jsi tady, nepřekážíš, když tu nejsi, nechybíš!
” Byl jsem na zabití. Uznávám.

Pravdou je, že mě mé bývalé ženy nebo další bývalé lásky už
dlouhá léta nechybí. Když je potkám, slušně pozdravím, má-li tře?ba
zajímavá videa na YouTube, pochválím, kompliment složím a jinak
nic. Staré lásky a staré křivdy odnes’ čas. Možná že v očích těch
žen jsem na zabití i dnes. Ale jak už to bývá. Nejsem malý chlapec,
nejsem odkázaný na jejich přízeň a dobrou vůli.

Ano, mohu milovat, mohu se trápit, mohu čekat, ale vždy jen
omezenou dobu. Nic netrvá věčně. A i přitom čekání si mohu dělat
vše, co je třeba, abych existoval. Cvičit jógové techniky, malovat
obrázky, chodit na procházky, vykonávat všechny své povinnosti a čas
nakonec vše zhojí, dokonce většinou i ty staré lásky zrezaví.

Najednou člověk zjistí, že se ráno probudil, a místo toho, aby
myslel na tu v dáli, myslí na snídani a co bude dělat přes den, s
kým se potká, kam půjde. Život není tak dlouhý, aby jeden trpěl pro
lásku až do smrti. Navíc, když smrt je blízko. Nejen pro ty staré,
ale i mladé. Někdy blíž, než stačí jeden lusknout prsty.

Písmo svaté nám říká: Pomni, že prach jsi a v prach se
obrátíš! A dále nám připomíná: Nevíš dne, ani
hodiny. Takže není nutné se ničit nenávistí, protože někoho
nenávidět, znamená sám sobě neodpustit zklamání ze zmařené
lásky. Milovali jsme se, nevydržela nám láska až za hrob a žít se
musí dál. A o tom je nakonec poslední video. Slavný Raymond Moody v
povídání s Emmou Smetana. Jo jo. Život po životě

 

Autor: Jan Jílek | pátek 29.9.2017 12:58 | karma článku: 14,57 | přečteno: 526x
  • Další články autora

Jan Jílek

My pony, rifle and me

Vždy, jak se napiji vody ze sklenice s citronem, uvědomím si, jak zhnuseně mi chutná voda samotná, když v těch vedrech na mě pořád povykují, „musíš pít, pít hodně v těch vedrech!”

20.6.2019 v 16:58 | Karma: 36,68 | Přečteno: 2393x | Diskuse| Osobní

Jan Jílek

Sladké je žít

Užívám si v poslední době nemocnic. Mám se tak skvěle, že mít se lépe, snad to ani nevydržím. Po operaci v únoru vše vypadalo nadějně, leč pak se tněco mírně zadrhlo, neboť nastala lokální recidiva nádoru.

26.5.2019 v 11:03 | Karma: 31,02 | Přečteno: 2054x | Diskuse| Osobní

Jan Jílek

Zbytečný pocit viny

Čas od času se na mne obrátí zoufalá matka, která má povedenou dceru, či syna. Feťačky, alkoholiky, gamblery. Ptají se jestli udělaly dobře, že svou ratolest vypakovaly z baráku.

8.5.2019 v 19:23 | Karma: 31,95 | Přečteno: 2443x | Diskuse| Osobní

Jan Jílek

Ukázka z rozepsané knihy "...a řekla jen.."

Tenhle příběh se nikdy nestal. Jen město Děčín a bývalá kavárna Grand jsou skutečné. Jakákoliv podobnost je čistě náhodná.

5.5.2019 v 11:17 | Karma: 17,42 | Přečteno: 660x | Diskuse| Osobní

Jan Jílek

Nikdo nic za nikoho neodžije

Poslouchám, jak déšť bubnuje na okna a raduji se. Mohlo by pršet celou noc, celý den, celou noc a celý den. Ano vím, že někteří by plakali nad zkaženým víkendem, leč...

26.4.2019 v 21:14 | Karma: 22,49 | Přečteno: 1139x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Dostával jsem balíčky, ne peníze, řekl Bystroň ke kauze úplatků od Rusů

26. dubna 2024  16:37,  aktualizováno  16:50

Poslanec Alternativy pro Německo (AfD) Petr Bystroň v kauze možných úplatků od proruské sítě řekl v...

Wau, skvělé, úžasné. Podvodníci imitují známé weby, falešné jsou i komentáře

26. dubna 2024  16:39

Internetoví podvodníci zneužívají zavedené značky a snaží se tak z lidí vylákat peníze. Podvrhnuté...

Kontrast v odvodech v Kyjevě a venku je neskutečný, říkají reportéři iDNES.cz

26. dubna 2024  16:04

Podcast Únava vojáků i civilistů na Ukrajině je vysoká, ale stejně tak i morálka. Redaktor Michal Voska a...

Žena nedbala varování své banky, falešným makléřům poslala přes milion

26. dubna 2024  15:57

Podvodníkům naletěla dvaašedesátiletá žena z Jičínska, která nedbala ani upozornění ze své banky,...

  • Počet článků 1219
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 718x
Terapeut, spisovatel, cestovatel, snílek

Seznam rubrik

Oblíbené články