Politici i bezdomovci jsou občas zajedno

4. 06. 2017 13:09:06
Hezky se rozpršelo, takže se i dobře spalo. Finále Ligy mistrů se vydařilo. Byl jsem trochu na rozpacích, komu víc fandit, ale nakonec se mé srdce přiklonilo k vítězům. Real Madrid byl skvělý.

Televizní program díky fotbalu byl uspokojující. Vůbec, méně si dělám starosti se stavem světa, protože stav světa mají na starosti jiní, kteří asi tu starost nezvládají. Ty bude třeba vyměnit, abychom mohli dál zase pokojně sledovat všechny ty zajímavé věci, co nám život nabízí.

Chce-li se někdo zajímat, jak vyřešit ten či onen problém, zjistí jedno. Nevěnuje-li se tomu jako něčemu naprosto zajímavému pro jeho osobu, pak zjistí, že ničeho kvalitního stejně nedosáhne. V tom všechno vlastně podle mého mínění vězí. Budu-li spravovat stát, pak se té správě budu věnovat jako něčemu, co má pro mne smysl. Budu-li psát knihu, to samé a v bleděmodrém.

Baví mne psychoterapie, baví mne sledovat chování lidí, baví mne o těch záležitostech psát a zjišťuji, že se vůbec nemusím ptát, zda má moje činnost nějaký smysl, zda a jestli se věnuji něčemu hodnotnému. Hodnotu tomu dávám já. Na profesionálním fotbalu mne baví jedna věc. Ti hráči, i když jsou finančně velmi interesovaní na výsledku, si dost často umí hrát, umí si ten zápas užít.

Pochopitelně v sázce je v takovém zápasu hodně, ale i tak je vidět, že jsou to mladí kluci, co mají zájem se i bavit, bavit i ty druhé. Vynálezce baví vynalézat, zkoumat, hrát si a dokonce i bez jisté možnosti výdělku. Fotbalisté se chovají na hřišti podobně.

Na fotbale je krásné, že se na koupališti sešla parta, která vzala tričko a tepláky, z těch hadrů se udělaly branky a už se celé odpoledne jelo. A hráli s námi i hráči, kteří se tím fotbalem živili. Výsledky si nepamatuji, vítězství jsem zapomněl, prohry přebolely, než jsem došel k dece, ale nadšení a radost si pamatuji dodnes. Ať koupaliště, školní hřiště na Kamenické nebo na Slovance. pokaždé jiná sestava, ale vždy stejné nadšení.

Byly doby, kdy mne nebavilo chodit do práce. Než jsem pochopil, že si vlastně tu práci neumím užít, že se dá i u té dřiny přemýšlet o nejrůznějších věcech světa. Že se člověk může zabývat třeba nejen samotnou prací, ale i tím, jak si ulevit u práce, jak se naučit relaxovat při práci. A umí-li si u něčeho smysluplného, jako byla třeba vytvoření nové střechy, ulevit tak, aby práci dělal, jak má, a ještě sledoval, co se děje kolem něj, což dokonce jde. Pak najednou, zjistí, že ho něco udělat těší.

Udělat novou střechu, řídit loď, dát loď do pořádku, aby hezky vypadala, pro mne mělo smysl. Když jsem později začal s terapií, zjistil jsem, že mne baví sledovat tu změnu lidí, kteří přicházejí v debaklu a odcházejí se znalostmi, jistým náhledem, který jsem jim díky své terapeutické dovednosti poskytl. Jak je využijí, je na nich.

Nemyslím, že nemá smysl poskytovat těmto lidem terapii. I přes všechnu nízkou účinnost. Ze žáků základních škol také nejsou samí géniové a osobnosti, i když jejich matky o svých dětech rády tak hovoří. Dostaly dítka možnost a je jen na nich, co se svými možnostmi udělají. V tomhle docela chápu učitele na základních školách, že pro ně má jejich dřina smysl. Něco předat a podobně jako trenéři dětských a dorosteneckých sportovních kolektivů počkat, zda se nenajde jeden dva, kteří té přípravce dělají jméno a čest.

Tak jsem se dostal od stavu světa, který se podle novin zdá mizerný, k pár pitomcům podléhajícím náboženskému fanatismu. Jenže je právě na správcích světa, které jsme vybrali, aby tito pitomci dostali minimální příležitost. Zřejmě se té správě světa nevěnují s tím nadšením, jako se možná kdysi věnovali tomu fotbalu na plácku. Což je chyba. A jestli si tu práci neumějí užít, ať jdou dělat, co je baví. pokud je něco baví.

Co si budeme povídat. Jsou mezi námi, co je nebaví nic, a mají jediný zájem si užít na účet druhých. A rozdíl je jen ve formě, s jakou onen nezájem o práci podávají. Bezdomovci mají práci na háku. Ovšem ti neusilují o opětovné zvolení. Na rozdíl od mnohých politiků, kteří také mají jediný zájem, jak si podobně jako bezdomovci užít bez práce.

Autor: Jan Jílek | neděle 4.6.2017 13:09 | karma článku: 14.66 | přečteno: 300x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Osobní

Tereza Ledecká

I duše mohou plakat

Někdy potkáte někoho, bez koho už nedokážete žít..., a tak, když vás osud rozdělí a pak následně zase spojí, neváháte ani chviličku... (Pro Marušku... )

29.3.2024 v 11:16 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 70 |

Tereza Ledecká

IQ tykve ?

Jednou v Básnících se Štěpán Šafránek zeptal pana profesora, "Jak člověk pozná, že je blb?" Pamatujete, co mu na to odpověděl? "Chytrej člověk to nepozná nikdy, a blbci je to jedno!" Tak vám přeju, ať nikdy nedojdete poznání...

28.3.2024 v 14:15 | Karma článku: 13.66 | Přečteno: 250 |

Lucie Svobodová

Magor

Přátelé, širší rodina - každý reagoval na mé členství odlišně. Někteří na mě neustále křičeli, že jsem magor. Jiní si to pravděpodobně také mysleli, ale rozhodli se nechat si to pro sebe.

28.3.2024 v 8:59 | Karma článku: 13.69 | Přečteno: 1499 | Diskuse

Vlastík Fürst

Pravopis máš hrozný, ale piš dál!

Jaké máte vzpomínky na svá školní léta? Měli jste také svého oblíbeného učitele - učitelku? Nebo jste dokonce byli platonicky zamilovaní do vaší kantorky - kantora?

27.3.2024 v 14:30 | Karma článku: 22.66 | Přečteno: 474 | Diskuse

Tereza Ledecká

Sněžkolezkyně

My Češi jsme pověstní svými nákupními výpravami do Polska, ale věřte, že na dně Lomniczky nic nekoupíte, a ještě za to draze zaplatíte

20.3.2024 v 23:29 | Karma článku: 10.93 | Přečteno: 297 |
VIP
Počet článků 1219 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 717

Terapeut, spisovatel, cestovatel, snílek Moje knihy na iDNES.cz - Knihy.iDNES.cz

Seznam rubrik

Oblíbené články

více

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200 čtverečních metrů musí mít...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...