Láska a stárnoucí mladík

21. 05. 2017 10:52:38
Začal jsem si jen tak pro radost ze psaní, z tvoření psát knihu. Nic složitého, nic dramatického. Dalo by se říci, obyčejný příběh jedné lásky.

Zkouším si různou formu vyprávění, přecházím z ich formy, do er formy, prostě si kombinuji. U psaní se bavím, dávám číst, nebo čtu mé lásce, která se k tomu vyjadřuje. Občas se mnou na jistá choulostivá témata diskutuje. Choulostivé téma nerovná se jen sex, ale i jiné životní události.

Případně ji dám kus přečíst, požádám, aby odstranila různé chyby. Víc očí, víc vidí. Dumám o tom, že až Martin dodělá web, dám tu knihu za malý poplatek ke stažení. Obvykle, jak jsem zjistil, se tohle dělá. Už jsem si stahoval nějaké knihy od různých autorů z jejich webu za poplatek. Sice papírová kniha je papírová kniha, ale i takhle se dá udělat obálka a sazba.

Vytvářet lidské osudy, vymýšlet si, hlídat logiku děje, časovou posloupnost není zas až tak jednoduché. Pochopitelně, baví mě ta mírná složitost, která ve mě vyvolává vzpomínky, záchvaty smíchu i někdy lehkou úzkost, při nepříjemných asociacích, které ten postupně tvořený příběh vyvolává.

Bolí mne v zádech, respektive v kříži. Nejsem zvyklý na bolesti zad a rozhodně ne v téhle intenzitě. Pomalu se rozcvičuji, pomalu se bolest zmenšuje. Inu, roky nikdo nezastaví, ani cvičení, prostě biologické hodiny tikají a tikají. I stárnoucím mladíkům.

Jo, kde jsou ty doby, kdy jsem nyl nad songem: „Stárnoucí mladík.” Bylo mi kolem čtyřiceti, měl jsem poměr se sedmnáctiletou Míšou. Nijak dlouhý, ale rád na ni vzpomínám. Docela jsem si ten vztah užil. Bylo mi celkem jasné, že na dlouhodobý vztah to nebude. Míša měla jiný názor. Ale nakonec se prosadil ten můj.

Opustil jsem ji, po osmi letech jsme se potkali, ale zase jsem se zamiloval do jiné, stejně staré, a ta zas opustila mne. Jmenovala se Dominika. Divoká doba. Tři mladé ženy v mém životě, Markéta, Dominika a Míša. S Markétou jsem byl šest let. Pak mi v telefonním hovoru oznámila konec a zazvonil zvonec a lásce byl konec.

Tak si aspoň v tom románu hraji, tvořím dějiny podle svého. Sem tam láska, sem tam rozchod. Mohu s tím hejbat podle svých představ, ale ony si stejně ty postavy žijí svůj život a najednou zjišťuji, že Tereza je v prostředku knihy trochu jiná, než byla na začátku. Stejně tak Matyáš. Ale dám tomu hepáč. I když ještě nevím v jaké podobě. Byly časy, kdy se za hepáč považovala svatba. To dnes už tak moc neplatí. Mladé dívky ještě občas sní o bílých šatech s vlečkou, ale jsou i takové, co tvrdošíjně prohlašují: Svatbu ne, děti ano. Ale podezírám je, že svatbu by chtěly, tedy to hezké, co s tím je spojeno, ale závazek už nikoliv. Chtějí mít volnou cestu k odchodu.

Na druhou stranu sice ještě nemám vymyšlený konec, ale mám už návrh na obálku. Má láska se trefila do mé představy. Zřejmě asi funguje telepatie. Já si představoval ksichty a ona je bez mého návodu namalovala. A hned se mi ten motiv zalíbil. Jo, dějí se věci mezi nebem a zemí. Za dva dny jsem napsal asi dvacet stránek ve formátu A4. Což si myslím je docela výkon. Vlastně to píši tak, že každou kapitolou bych to mohl ukončit. Zřejmě jsem objevil nový styl psaní. „Nebaví tě psát, ukončíš psaní hned po popisu stěhování. Baví tě psát, napíšeš pokračování.” Kupodivu mám pocit, že mi ty příběhy na sebe nějak navazují.

Překvapuje mě, jak podprahově stejně dokáži udržet linii a děj. Nakonec, on život má sem tam nečekané zákruty a myslím, že se tak dá psát i literatura o tak vážných věcech, jako je láska a sex. Vážná témata láska, sex bezesporu jsou, ale myslím, že si jich každý člověk může docela příjemně užít. Jo jo.

Stárnoucí mladík
a dívka, kterou svádí, ta spíš tuší, než ví, že je to stárnoucí mladík, co chtěl by žít, jak žil dřív.

Autor: Jan Jílek | neděle 21.5.2017 10:52 | karma článku: 19.58 | přečteno: 514x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Osobní

Tereza Ledecká

IQ tykve ?

Jednou v Básnících se Štěpán Šafránek zeptal pana profesora, "Jak člověk pozná, že je blb?" Pamatujete, co mu na to odpověděl? "Chytrej člověk to nepozná nikdy, a blbci je to jedno!" Tak vám přeju, ať nikdy nedojdete poznání...

28.3.2024 v 14:15 | Karma článku: 13.26 | Přečteno: 228 |

Lucie Svobodová

Magor

Přátelé, širší rodina - každý reagoval na mé členství odlišně. Někteří na mě neustále křičeli, že jsem magor. Jiní si to pravděpodobně také mysleli, ale rozhodli se nechat si to pro sebe.

28.3.2024 v 8:59 | Karma článku: 13.07 | Přečteno: 1438 | Diskuse

Vlastík Fürst

Pravopis máš hrozný, ale piš dál!

Jaké máte vzpomínky na svá školní léta? Měli jste také svého oblíbeného učitele - učitelku? Nebo jste dokonce byli platonicky zamilovaní do vaší kantorky - kantora?

27.3.2024 v 14:30 | Karma článku: 22.49 | Přečteno: 466 | Diskuse

Tereza Ledecká

Sněžkolezkyně

My Češi jsme pověstní svými nákupními výpravami do Polska, ale věřte, že na dně Lomniczky nic nekoupíte, a ještě za to draze zaplatíte

20.3.2024 v 23:29 | Karma článku: 10.93 | Přečteno: 297 |

Jiří Kačír

Recenze hry Baldur's Gate 3 a nových pravidel D&D 5E

Baldurs Gate 3 je RPG hra postavená na pravidlech Dungeons & Dragons, konkrétně na jejich nejnovější verzi 5E. Oproti verzím 3.5 a 4.0, které se používaly někdy od roku 2000 až do teď, se ve verzi 5E provedla spousta změn.

17.3.2024 v 13:41 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 68 | Diskuse
VIP
Počet článků 1219 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 717

Terapeut, spisovatel, cestovatel, snílek Moje knihy na iDNES.cz - Knihy.iDNES.cz

Seznam rubrik

Oblíbené články

více

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...