Kdo by tohle nekoupil?

Psala o mě moc hezky paní Fišrová ve svém blogu. Ale myslím, že mne přeceňuje. ale čte se to hezky. Je taková vlídná.

 

Moc ráda tu čtu zápisy pana Jílka. Dovede psát o každodennostech s takovým až buddhistickým klidem. Prokládá své úvahy moudrostí, která pramení ze zkušenosti. A je to správný svéráz. Hrdina námořník, který jde svou cestou. Takové moje mužské já.

Jo milá paní Fišrová, buddhistický klid a nadhled není moje nejsilnější vlastnost. Byly časy, kdy jsem byl na jedno našlápnutí. Stačilo málo a už bylo zle. Jak se zpívalo v písničce: Na Vlachovce každou sobotu, vládne parta frajerů, lehce zavadíš tam o botu, přijdeš snadno k maléru. Pravda v posledních třiceti letech se to zlepšilo. O trochu. Už mi musí na tu nohu někdo chtít dupnout.

Ovládám se, ale ten buddhistický klid ne a ne dosáhnout. Ale asi se málo snažím, zas mi nepřijde až tolik důležitý a mnozí lidé se mi aspoň snaží o ty bosé nohy nezavadit. Má to své výhody mít svou pověst. Ona to byla dřina dosáhnout alespoň toho, že nejsem na první našlápnutí, ale třeba až na čtvrté.

On ten ideál z mého hlediska bývá někdy dost těžko k žití. Lidé na sebe kladou takové ty požadavky, kdy by měl být každý dokonalý, žít v nadhledu, ale to je nemožné. My křesťané věříme, že jeden Dokonalý už tu byl, je to ideál hodný následování, ale na druhou stranu také věříme, že když to zcela nesplníme, i tak dojdeme od něj milosrdenství.

Jen tvrdí manipulanti vyžadují na druhých dokonalost a pokud ji někdo nedosáhne, bez milosti ho stíhají. Ti manipulanti. Posměchem, šikanou a někdy i fyzickým či psychickým násilím.No a tam je potřeba aby chlap se sebou prostě nenechal vorat. Vlastně ani ženské ne. Také se těm manipulantům říká distributoři viny. Moc se mi ten Klimešův výraz líbí. Je přesný a výstižný.

Distributor viny bez váhání obviní všechny kolem z nedostatku dokonalosti, kterou on pochopitelně jako jediný na světě oplývá. Distributor viny obviní všechny kolem sebe z nedostatku ochoty ke spolupráci, kdy z té spolupráce těží především on. Lidé kolem něj mají povinnost pečovat o jeho blaho. Bez váhání se zaštítí buddhismem, křesťanství, tradicí a nepsanými pravidly, jimiž lidé kolem něj jsou vázáni.

Pár takových distributorů viny a strážců morálky se mi v životě pokusilo nafackovat za mírné přestupky proti jejich blahu. Ale protože jsem měl jako druhou matku, matku ulici, moc jsem se fackovat nedal, tedy nedal jsem se fackovat vůbec. Pamatuji se jak jeden kolega v Magdeburgu na stanici ČSPLO, se pokoušel se mnou smýkat a moc ho to smýkání bolelo.

U veřejného telefonu, společenská místnost pro všechny, měl pocit, že když telefonuje nějaké své milence, mají všichni povinnost opustit prostor. Pil jsem zrovna kafe a jedl párek. Řval na mě „Koukej vypadnout” a chytal mne za rameno. Tedy spíše pod krkem.

Holt bolševik. Bylo to už koncem roku 1989, zřejmě mu nedošlo, že přestali být komunisté „vládci vesmíru. ” Ale myslím, že bych se sebou nenechal smýkat i předtím. To byly ještě ty časy, kdy jsem byl na jedno našlápnutí a má víra, že v jistých případech je rána pěstí nejlepší argument v takové diskusi, byla dost velká.

Ulice mne dobrým mravům moc nenaučila.Ty jsem se musel pracně naučit jinde, ale na druhou stranu dobré mravy se hodí mezi slušné lidi. Z hulváty ovšem moc dobré mravy nehnou. To je právě ten omyl slušných lidí, když se domnívají, že vlídným slovem zmohou více z hulváty, distributory viny a manipulanty. Kdepak, ti rozumí jen tvrdé řeči a síle. Slušnost považují za slabost.

Myslím, že dodnes je na mnohých lidech vidět ten bolševický základ a nátěr slušnosti z nich velmi rychle spadne, když mají pocit, že by z toho mohlo něco kápnout v jejich prospěch. Ohledy na druhé nechají stranou. EET je toho zářným případem. Zaštítit se obecným dobrem a nechat naivky pro sebe hlasovat. A ještě jim svůj prospěch prodat jako jejich dobro. Tohle bolševici zvláštního ražení ovládají dokonale. Kam na ně kapitalisté.

Kapitalista riskuje pouze své peníze. Bolševik, socan životy a peníze druhých. Obětuje životy a peníze druhých a těm samotným obětem ještě slibuje zářné zítřky. A oni mu na to skáčou. No nekupte to. Jo jo.

PS: Paní Fišrová, když budete mít cestu do Prahy, tak se ozvěte, Třeba vyjde čas na to kafe. Pokud jste dostatečně odolná aby jste šla do nóbl podniku s bosým starcem :-) Tedy pokud mne nevyvedou.

Autor: Jan Jílek | sobota 18.3.2017 2:46 | karma článku: 22,28 | přečteno: 544x
  • Další články autora

Jan Jílek

My pony, rifle and me

20.6.2019 v 16:58 | Karma: 36,63

Jan Jílek

Sladké je žít

26.5.2019 v 11:03 | Karma: 30,94

Jan Jílek

Zbytečný pocit viny

8.5.2019 v 19:23 | Karma: 31,95

Jan Jílek

Nikdo nic za nikoho neodžije

26.4.2019 v 21:14 | Karma: 22,49

Jan Jílek

Úplně konformní chlápek

25.4.2019 v 14:49 | Karma: 16,69

Jan Jílek

Slavná nevítězství

19.4.2019 v 15:42 | Karma: 17,50

Jan Jílek

Asi nebudu nejlepší

17.4.2019 v 15:22 | Karma: 17,35

Jan Jílek

Docela dobré dědictví

14.4.2019 v 14:06 | Karma: 24,14

Jan Jílek

Bramboračka na talíři i v hlavě

12.4.2019 v 13:29 | Karma: 20,49

Jan Jílek

Dvě pravidla

9.4.2019 v 9:53 | Karma: 17,78

Jan Jílek

Útržky úvah posledních dnů

3.4.2019 v 22:41 | Karma: 20,46

Jan Jílek

Kouzlo nechtěného

1.4.2019 v 12:56 | Karma: 24,45

Jan Jílek

Když se to umí, je to ke koukání

31.3.2019 v 8:08 | Karma: 16,38

Jan Jílek

Umím číst, to je všechno

30.3.2019 v 2:28 | Karma: 19,41

Jan Jílek

Brazilský kafe a anglický čaj

27.3.2019 v 7:52 | Karma: 12,17

Jan Jílek

Zřejmě nebude hlupák

25.3.2019 v 12:01 | Karma: 28,15
  • Počet článků 1219
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 718x
Terapeut, spisovatel, cestovatel, snílek

Seznam rubrik

Oblíbené články