Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jsem nevěrný a není to tak hrozný

Čas od času slýchám a čtu srdceryvné vyprávění o nevěře. Jak je nevěra psychiku drtící, jak se těm, co byli nevěrní uleví, když se mohou přiznat a kát se. Jak ji těžce prožívají, ti nevěrní. O těch podváděných nemluvě.

 

Poznal jsem za svého života pár nevěrných mužů a žen, a nedá se říct, že pokud byli nevěrní, že by je ona nevěra zas až tolik ničila. Chápu, že někteří kolegové, mají takový pohled na nevěru, coby prvek ničící charakter a duši, ale co jsem se setkal s nevěrnými manželkami, tedy v té pozici, která byla příjemná oběma, neměl jsem a přiznám se, dodnes nemám pocit, že mi jejich nevěra ničila duši a charakter.

Nevěrní muži s jiskrou oku mi zas líčili své nevěry a jediné, co je na těch nevěrách trápilo, že na ně praskly. Nevěra je jednoduše příjemná a přitažlivá. Má své nevýhody, jako ostatně vše, ale pro ty nevěrné, má svoje kouzlo. Abychom si rozuměli. Nevěra je vždy riziko, že přijdeme o to, o co přijít nechceme. Ale líčit nevěru jen jako trabl a trest, jde myslím dost těžko.

Byl jsem nevěrný párkrát v životě a byl jsem nevěrný s cizími manželkami, které také svou nevěru neprožívaly jako hořký pelyněk, ale jako slaďounký dortíček. Naštěstí. Setkali jsme se, prožili hezké chvilky, trochu strachu a pak jsme; buď já, nebo ona ten sladký čas ukončili, neb už to šlo někam, kde jsme být ani jeden nechtěli.

Nezkoumal jsem a nehodlám zkoumat, zda mi nějaká žena byla, či nebyla nevěrná. Pokud byla a neřekla, dobře udělala. Užila si a zachovala klid v rodině. Jestli nebyla, pak možná lituje, nebo nelituje, nikdy jeden neví. Udržoval jsem několik let vztah s vdanou paní, která se nakonec se mnou rozešla, což mi bylo líto, ale na druhou stranu, ruku na srdce. Tolik zas ne, jako kdyby mi odešla má vlastní manželka.

Nevěra je někdy dortíček, někdy hořká pilulka, kterou musíme spolknout a ta hořkost přetrvá. Hořkost je dobrá na žaludek, vyčistí a člověk si přitom uvědomí, že ne všechno má sladkou tečku na konci oběda. Nevěra je pro mnohé něco jako jednou za čas biftek, když mám pořád skvělou bramboračku a plněný knedlíky. Dají si bifteček, a jdou domu na bramboračku a ani se neošklíbají.

Možná mnohým, co čtou tenhle zápisek, může připadat jako cynický postoj autora. Možná jsem cynik, možná nejsem. Protože ale beru život jak je. Potkal jsem mnoho těch, co byli „svatí,” aby při pohledu zblízka se ukázalo, že jejich svatost je jen nátěr, který je navíc hodně oprýskaný. Chtěli být morálními giganty a nakonec se vyjevili jako morální nuly, co si neviděli do huby.

Občas čítám a slýchám, něco o tom, že lidé jednou dvakrát rozvedení, nemají právo se vyjádřit k tomu či onomu. Neb rozbili rodinu a poškodili ty druhé. Jo, spravedliví, vždy když chtějí vyhrát, poukáží na chyby těch druhých. Dokonce i když s těmi chybami druhých nemusejí žít. Pak, jak už bylo řečeno, stačí se pohrabat v minulosti těch „spravedlivých” a většinou je jasno. Kouzlo pomine.

Máme jeden každý své máslo na hlavě a je docela dobré, nepoukazovat na máslo na hlavě druhých. Osobně z toho důvodu se tak chovám. Mám co dělat se svými hříchy, nemusím si dělat starosti s hříchy druhých. Ať se to týká nevěry, nebo rozvodu. Ano jsou lidé, co neuváženě rozbijí rodinu, aby pak za to zaplatili cenu, o jaké se jim ani nesnilo. Zaplatí, ať chtějí, či nikoliv.

A jsou jiní, co ji rozbijí zcela uváženě. Zaplatí a myslí si že ještě nebyla tak veliká. Protože žít se dá skoro s každým, ale během času se ukáže, že ten se kterým žili docela dlouho, se najednou změnil natolik, že žít s ním je na hranici života smrti. A kdo rozhodne, že měl vydržet a snášet až za hrob? Kategorické postoje se snadno zaujímají, ale vydržet v nich bez vlastního hříchu. Jo to už je jiná pohádka.

PS: Být podváděný opravdu není nic moc a z toho důvodu považuji za lotry ty, co se doma přiznají k něvěře. Ženy i muže. Májí si užít a držet hubu. Jinak zaslouží veřejně bičovat.

  •  
Autor: Jan Jílek | sobota 18.2.2017 21:01 | karma článku: 37,61 | přečteno: 4911x
  • Další články autora

Jan Jílek

My pony, rifle and me

Vždy, jak se napiji vody ze sklenice s citronem, uvědomím si, jak zhnuseně mi chutná voda samotná, když v těch vedrech na mě pořád povykují, „musíš pít, pít hodně v těch vedrech!”

20.6.2019 v 16:58 | Karma: 36,63 | Přečteno: 2391x | Diskuse| Osobní

Jan Jílek

Sladké je žít

Užívám si v poslední době nemocnic. Mám se tak skvěle, že mít se lépe, snad to ani nevydržím. Po operaci v únoru vše vypadalo nadějně, leč pak se tněco mírně zadrhlo, neboť nastala lokální recidiva nádoru.

26.5.2019 v 11:03 | Karma: 30,94 | Přečteno: 2052x | Diskuse| Osobní

Jan Jílek

Zbytečný pocit viny

Čas od času se na mne obrátí zoufalá matka, která má povedenou dceru, či syna. Feťačky, alkoholiky, gamblery. Ptají se jestli udělaly dobře, že svou ratolest vypakovaly z baráku.

8.5.2019 v 19:23 | Karma: 31,95 | Přečteno: 2443x | Diskuse| Osobní

Jan Jílek

Ukázka z rozepsané knihy "...a řekla jen.."

Tenhle příběh se nikdy nestal. Jen město Děčín a bývalá kavárna Grand jsou skutečné. Jakákoliv podobnost je čistě náhodná.

5.5.2019 v 11:17 | Karma: 17,42 | Přečteno: 659x | Diskuse| Osobní

Jan Jílek

Nikdo nic za nikoho neodžije

Poslouchám, jak déšť bubnuje na okna a raduji se. Mohlo by pršet celou noc, celý den, celou noc a celý den. Ano vím, že někteří by plakali nad zkaženým víkendem, leč...

26.4.2019 v 21:14 | Karma: 22,49 | Přečteno: 1139x | Diskuse| Osobní

Jan Jílek

Úplně konformní chlápek

Sparta opět odvolala trenéra. Nedivím se. Už dlouho jsem neviděl tak dobrý klub v takovém rozkladu. To už tak bývá. Něco se pokazí a najednou jde vše jak v dominu. Kostky padají jedna za druhou.

25.4.2019 v 14:49 | Karma: 16,69 | Přečteno: 624x | Diskuse| Osobní

Jan Jílek

Slavná nevítězství

„Miluji,” takové ta slavná nevítězství. Ve sportu, či v jiných oblastech lidské činnosti. V poslední době je zažívá pražská Slávia. Utrpěla jich hned ve jedné řadě tři. Dvě s Chelsey, jedno ze Spartou.

19.4.2019 v 15:42 | Karma: 17,50 | Přečteno: 519x | Diskuse| Osobní

Jan Jílek

Asi nebudu nejlepší

Svezl jsem se dnes ráno „novým autem,” mé lásky, co v pondělí dala do šrotu jednu Felicii, odpoledne téhož pondělí koupila novou Felicii, tentokrát kombík a už zase jezdí.

17.4.2019 v 15:22 | Karma: 17,35 | Přečteno: 587x | Diskuse| Osobní

Jan Jílek

Majitelé pravdy a nekonečné kolo sporu

Vyrazil jsem do blízkého supermarketu na nákup. V zájmu zrychlení obsluhy udělali samoobslužné pokladny. Na kartu i hotovost. No zatím, než se zřejmě nacvičíme jak s tím, bude to trochu problém.

15.4.2019 v 11:46 | Karma: 18,60 | Přečteno: 852x | Diskuse| Osobní

Jan Jílek

Docela dobré dědictví

Letí to, letí. Zítra by mému tátovi bylo 93 let. Mé bývalé ženě Petře 58, je mezi nimi rozdíl přesně 35 let. Jenže táta se dožil 57. Pálil tu svíčku života ze dvou stran, jak se kdysi říkalo.

14.4.2019 v 14:06 | Karma: 24,14 | Přečteno: 764x | Diskuse| Osobní

Jan Jílek

Bramboračka na talíři i v hlavě

Ptala se mne má láska, když jsem seděl u svého psacího stolu, s nohama na stole, na co že myslím? Nějak jsem chápal její otázku jako celkem nepatřičnou.

12.4.2019 v 13:29 | Karma: 20,49 | Přečteno: 663x | Diskuse| Osobní

Jan Jílek

Dvě pravidla

Psal mi včera na FB Macháně z Katolického týdeníku, že už tedy jako ten náš rozhovor, co jsme spolu vedli kolem patologického hráčství uveřejnil.

9.4.2019 v 9:53 | Karma: 17,78 | Přečteno: 565x | Diskuse| Osobní

Jan Jílek

Dvě víkendové radosti a jedna šmouha

Učil jsem vnučku obchodovat. Přišla na návštěvu, původně měly přijít dvě vnučky, neb té starší, Elence jsem koupil tašku do školy, přesně tu, co si přála a těšil jsem se, že ji ji předám. Nepřišla, měla horečku.

8.4.2019 v 11:57 | Karma: 19,48 | Přečteno: 597x | Diskuse| Osobní

Jan Jílek

Nemám bohužel žádné zázračné vlastnosti

Volala mi včera neznámá paní, která se dotazovala, zda jsem psychotronik. Musel jsem ji zklamat. Nejsem, nijak se o psychotroniku nezajímám a nemám žádné zázračné vlastnosti.

6.4.2019 v 18:01 | Karma: 15,72 | Přečteno: 620x | Diskuse| Osobní

Jan Jílek

Útržky úvah posledních dnů

Sleduji tak události posledních dní, kterými se často zabývají blogy na iDnes i jinde. Ať se jedná o brexit, chování presidenta, nebo nadějí vkládané, či negující tyto naděje u nové presidentky Slovenska.

3.4.2019 v 22:41 | Karma: 20,46 | Přečteno: 621x | Diskuse| Osobní

Jan Jílek

Kouzlo nechtěného

Přečetl jsem si několik třeskutě vtipných blogů na aprílové téma, z nichž ten nejtřeskutější, byl blogerky Palkové, na téma stěhování americké ambasády.

1.4.2019 v 12:56 | Karma: 24,45 | Přečteno: 819x | Diskuse| Osobní

Jan Jílek

Když se to umí, je to ke koukání

Probudil jsem se v 5:52 letního času. Jak mi ukázal mobil, hodinky i počítač. Skoro vyspalý. Díval jsem se v noci na The Highwaymen s Kevinem Costnerem a Woody Harrelsonem v roli stárnoucích ostrostřelců.

31.3.2019 v 8:08 | Karma: 16,38 | Přečteno: 549x | Diskuse| Osobní

Jan Jílek

Umím číst, to je všechno

Už asi dvacet let říkám svým vrstevníkům ohledně počítačů. „Nebojte se něco zkusit, počítač tím nezničíte, maximálně shodíte aplikaci.” Opakuji, ale někdy jak se zdá zcela marně.

30.3.2019 v 2:28 | Karma: 19,41 | Přečteno: 741x | Diskuse| Osobní

Jan Jílek

Brazilský kafe a anglický čaj

Tak jsem včera a předtím v pátek ochutnal brazilský kafe a anglický čaj. Tedy, viděl jsem dvě světová mužstva, se kterými hrála česká reprezentace. Bylo na co koukat.

27.3.2019 v 7:52 | Karma: 12,17 | Přečteno: 477x | Diskuse| Osobní

Jan Jílek

Zřejmě nebude hlupák

Se zájmem jsem si přečetl zprávu, že president Trump je v podstatě nevinný. Nespolupracoval s Rusy, nemá na krku žádný kriminální čin, který by ho mohl stát presidentský úřad.

25.3.2019 v 12:01 | Karma: 28,15 | Přečteno: 851x | Diskuse| Osobní
  • Počet článků 1219
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 718x
Terapeut, spisovatel, cestovatel, snílek

Seznam rubrik

Oblíbené články