Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

K svátku Brexit a tropická helma

Ještě je sv.Jana Křtitele, mám svátek a dostal jsem k svátku Brexit a klobouk. Vlastně ne klobouk, ale tropickou přilbu. Má láska mi chtěla koupit slamák, šel jsem s ní tedy, abych si vybral.

 

Slamák jsem zavrhl v okamžiku, kdy jsem ji uviděl. Krásnou, tuhou, nastavitelnou. Už se těším, jak v ní vyrazím do světa. Pěšky, nikoliv do tropů, ale do Jablunkova. Bude tam svatba. Mé nejstarší dcery. Doufám, že přes Brexit budu moci bez potíží jet do Londýna na podzim. Navštívit dalšího vnuka. Ale co? Byl jsem v Británii, když jsme nebyli v EU, tak snad se tam dostanu, i když Británie nebude v EU.

Pochopitelně nikdo neví, co bude s těmi, co tam podobně jako má dcera roky žijí, pracují a nejsou Britové. Ale myslím, že žádná kaše se nejí tak horká, jak se uvaří, a nakonec všechno bude jinak, jen nikdo vlastně neví jak.

Počkáme, uvidíme. Na druhou stranu, mám Brity rád a docela je chápu. Vždycky byli sami pro sebe, sice dnes nemají impérium, co nad ním slunce nezapadá a Royal Navy nevládne nad vlnami, ale jsou to Britové. Poradí si. Stejně jako si poradíme my bez nich v Unii.

Dovolená se blíží, uvidíme, kam a jak dojdu. Pořád mě ještě trochu trápí kotník, na bolavá kolena jsem zvyklý, tak ještě letos to zkusím. Vyrazím do prérie. Kam dojdu, tam dojdu. Mám jen dilema, jestli mám nést ruksak, nebo ho táhnout na vozíku. Loni jsem vozík neměl, šlo to, předloni měl a také to šlo. Fakt je, že s vozíkem je o něco víc starostí než se samotným ruksakem.

Už pomalu se přeorientovávám na lenošení. Jak mohu, nedělám nic, jen co musím. Ve středu jsem si udělal ležící den. Měl jsem sice dvě skupiny večer, ale přes den jsem ležel v posteli, četl, pil kafe a má láska mi donesla i stravu do postele. Jo, tomu se říká: Umění stárnout a zařídit si život. Fakt je, že jsme se v té posteli váleli oba. Já o něco více.

Zítra také toho moc nehodlám dělat. Pouze si koupit morenová trika, prý sají pot, nasátá potem nesmrdí a člověk je může na sobě mít i déle, než jeden den. Na pěší cestě je takové triko skvělé. Poradil mi to Jiří Hanausek. Tak mu budu věřit.

Ještě se vrátím k Brexitu. Byly doby, kdy jsem hlasoval pro vstup do Unie. Dnes bych už nehlasoval. Nebo bych alespoň více váhal. Moc se mi nezdá ta politika úředníků z Bruselu. Pochopitelně, jednotný trh, volný pohyb osob, nebo bezcelní prostor a jiné podobné výhody, lze domluvit i bez federalistického státu.

Takže Britům fandím, nedivím se jim a doufám, že zdravý rozum zvítězí. Na všech stranách. Nejhorší je, když si jinak slušní lidé začnou při rozchodu dělat zbytečné naschvály. Jak v manželství, nebo při opouštění Unie. Jo jo.

  •  
Autor: Jan Jílek | pátek 24.6.2016 23:41 | karma článku: 18,10 | přečteno: 291x
  • Další články autora

Jan Jílek

My pony, rifle and me

Vždy, jak se napiji vody ze sklenice s citronem, uvědomím si, jak zhnuseně mi chutná voda samotná, když v těch vedrech na mě pořád povykují, „musíš pít, pít hodně v těch vedrech!”

20.6.2019 v 16:58 | Karma: 36,68 | Přečteno: 2393x | Diskuse| Osobní

Jan Jílek

Sladké je žít

Užívám si v poslední době nemocnic. Mám se tak skvěle, že mít se lépe, snad to ani nevydržím. Po operaci v únoru vše vypadalo nadějně, leč pak se tněco mírně zadrhlo, neboť nastala lokální recidiva nádoru.

26.5.2019 v 11:03 | Karma: 31,02 | Přečteno: 2053x | Diskuse| Osobní

Jan Jílek

Zbytečný pocit viny

Čas od času se na mne obrátí zoufalá matka, která má povedenou dceru, či syna. Feťačky, alkoholiky, gamblery. Ptají se jestli udělaly dobře, že svou ratolest vypakovaly z baráku.

8.5.2019 v 19:23 | Karma: 31,95 | Přečteno: 2443x | Diskuse| Osobní

Jan Jílek

Ukázka z rozepsané knihy "...a řekla jen.."

Tenhle příběh se nikdy nestal. Jen město Děčín a bývalá kavárna Grand jsou skutečné. Jakákoliv podobnost je čistě náhodná.

5.5.2019 v 11:17 | Karma: 17,42 | Přečteno: 660x | Diskuse| Osobní

Jan Jílek

Nikdo nic za nikoho neodžije

Poslouchám, jak déšť bubnuje na okna a raduji se. Mohlo by pršet celou noc, celý den, celou noc a celý den. Ano vím, že někteří by plakali nad zkaženým víkendem, leč...

26.4.2019 v 21:14 | Karma: 22,49 | Přečteno: 1139x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Kolegu lídra kandidátky AfD zadrželi, dával Číně informace z europarlamentu

23. dubna 2024  8:38,  aktualizováno  15:45

Německá policie zadržela v noci v Drážďanech spolupracovníka Maximiliana Kraha, lídra kandidátky...

Nevěřte lžím a pomluvám, obhajuje Babiš neúčast na jednání o důchodech

23. dubna 2024  14:49,  aktualizováno  15:43

Poslanec a šéf ANO Andrej Babiš na svém účtu na sociální síti X zveřejnil video, ve kterém...

Zesílíme útoky na sklady západních zbraní, část jsme ukořistili, uvedl Šojgu

23. dubna 2024  15:21

Sledujeme online Ruská armáda zesílí útoky na ukrajinská skladiště, ve kterých jsou uložené zbraně dodávané Západem....

Konec uhlí do roku 2030 nestíháme, stát transformaci brzdí, míní Topolánek

23. dubna 2024  15:20

Pro transformaci a dekarbonizaci energetiky nebude tolik peněz, kolik se očekávalo, a změny...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 1219
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 718x
Terapeut, spisovatel, cestovatel, snílek

Seznam rubrik

Oblíbené články